۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۲۰:۱۰

تیم فولاد نوین خوزستان لیگ برتری شد

تیم فولاد نوین خوزستان لیگ برتری شد

اهواز - تیم فوتبال فولاد نوین خوزستان با برتری مقابل تیم مس كرمان موفق شد قبل از پایان رقابت های لیگ دسته اول، صعود خود به لیگ برتر را قطعی كند.

به گزارش خبرنگار مهر، از سری رقابت های هفته بیست و یكم لیگ برتر باشگاه های كشور، عصر امروز تیم های فولاد نوین خوزستان و مس كرمان در ورزشگاه صنایع فولاد اهواز به مصاف هم رفتند كه این بازی در نهایت با تك گل علی اصغر عاشوری در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی به سود فولاد به پایان رسید.

فولاد نوین اهواز در این بازی با تركیب: ابوالفضل بهادرانی، وحید همراز، عقیل کعبی، رضا مرادی، عبدالله ناصری (۷۱- امیر ذلیکانی)، داود شاهواروقی، ادریس کوچکی، حسن بیت سعید، علی اصغر عاشوری (۳+۹۰- رسول بریچی)، فرشاد جانفزا و مهدی نیایش پور (۸۵- امین کعبی) با هدایت کورش موسوی وارد میدنا شد و از آن سوی میدان تیم فوتبال مس کرمان با تركیب سیروس سنگچولی، محمد مختاری، علیرضا نظیف کار، احمدرضا زنده روح، روح الله باقری، علیرضا یونسی، فرشید علوی، وحید اسماعیل بیگی، بهتاش میثاقیان، علی حقدوست و محمدحسین علیزاده با سرمربیگری اکبر میثاقیان در برابر حریف صف آرایی كرد.

در نیمه اول تیم فولاد نوین بر جریان بازی تسلط داشت و فشار زیادی به تیم مهمان وارد آورد اما حاصلی از این حملات نصیب تیم میزبان نشد. مهم ترین فرصت گلزنی سرخ پوشان در دقیقه ۲۹ خلق شد که ضربه محکم عبدالله ناصری پس از برخورد به تیر دروازه مس کرمان به زمین بازگشت تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود.

اکبر میثاقیان از ابتدای نیمه دوم برای تقویت بخش دفاعی تیمش اقدام به انجام یک تعویض و آوردن فرزاد حسین خانی باتجربه به میدان کرد. فشار بازیکنان فولاد نوین روی دروازه مس کرمان در این نیمه هم ادامه یافت و به یک پنالتی در دقیقه ۶۶ انجامید. مهدی نیایش پور مهاجم فولاد نوین پشت توپ ایستاد ولی ضربه این بازیکن که به سمت چپ دروازه بان مس نواخته شد با واکنش سیروس سنگچولی بی اثر ماند و یک موقعیت طلایی برای میزبان از دست رفت. این پنالتی پایان کار نبود و در دقیقه ۸۱ دومین پنالتی فولاد نوین به ثمر نشست تا سرخ پوشان اهواز با این پیروزی ارزشمند لیگ برتری شوند.

فولاد نوین

تیم فولاد نوین در حالی در آخرین هفته مسابقات هفته آینده به دیدار نفت و گاز گچساران خواهند رفت که در ۲۱ بازی انجام داده خود توانست به ۱۲ پیروزی، شش تساوی و سه باخت دست یابند. آنها ۳۵ بار دروازه حریفان خود را باز کردند و ۱۶ بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند، فولاد نوین با این آمار، بیشترین پیروزی و کمترین شکست را در بین مابقی تیم ها داشت. خط آتش فولادنوینی ها نیز با میانگین ۱.۶۶ گل برای هر بازی، با اقتدار و با فاصله، بهترین خط حمله در بین تیم های حاضر است. اما در دفاع آنها قبل از انجام بازی آخر خود، به طور مشترک با فجرسپاسی شیراز با میانگین ۰.۷۶ گل خورده در هربازی عنوان بهترین خط دفاعی را کسب کرده است.

 به دنبال پیروزی فولاد نوین اهواز مقابل مس کرمان و قطعی شدن صعود دیگر نماینده فوتبال خوزستان به لیگ برتر باشگاه های كشور، استادیوم صنایع فولاد شاهد جشن و پایکوبی فوتبالدوستان خوزستانی شد.

 بیش از دو هزار نفر که امروز برای حمایت از فولاد نوین به استادیوم صنایع فولاد رفته بودند، پس از خاتمه این دیدار به شادی پرداختند و با روی دست بلند کردن سرخ پوشان اهواز صعود فولاد نوین به لیگ برتر را جشن گرفتند.

تیم فولاد نوین در سال 1387 با هدف پشتیبانی از تیم بزرگسالان فولاد خوزستان و استفاده از بازیکنان و مربیان تیم های فوتبال مختلف باشگاه و همچنین سایر نیروهای مستعد استان خوزستان تشکیل شد.

فعالیت این باشگاه با خرید امتیاز تیم دیهیم اهواز که در دسته دوم فوتبال کشور فعالیت می کرد و قصد فعالیت در دسته اول را داشت آغاز شد.

فولادنوین با جذب نیروهای مستعد استان، فعالیت رسمی خود را در لیگ دسته دوم فوتبال کشور آغاز نمود و با ارایه بازی های قابل قبول و کسب نتایج درخشان در مرحله اول این مسابقات، به دور دوم این رقابت ها صعود کرد.

کد خبر 2538631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha