۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۵۷

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

طرح تحول سلامت در جامعه آرامش ایجاد کرد

طرح تحول سلامت در جامعه آرامش ایجاد کرد

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی اجرای طرح تحول سلامت در سال گذشته را موجب ایجاد آرامش در جامعه در این حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید خود از بیمارستان نکویی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح تحول سلامت از دولت قبل در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود که در آن دوره شرایط به گونه‌ای بود که قابلیت اجرایی شدن نداشت اما در اواخر سال ۹۲ با توجه به مشکلاتی که در این حوزه در کشور وجود داشت این طرح به صحن مجلس آمد.  

وی ادامه داد: با پیگیری‌های وزیر بهداشت و درمان بودجه خوبی برای اجرایی شدن طرح تحول سلامت در نظر گرفته شد که به دبنال اجرای این طرح در سال ۹۳ شاهد یک آرامشی در حوزه سلامت و درمان بودیم.  

رئیس قوه مقننه، با بیان اینکه بودجه طرح تحول سلامت در بودجه سال جاری نظامند‌تر شد افزود: با اختصاص یک درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده و نیز تخصیص بخشی از محل درآمد طرح هدفمندی یارانه‌ها و همچنین با توجه به تجربه اجرای این طرح در سال‌های گذشته امیدواریم این طرح با رفع نواقص احتمالی ادامه یابد.  

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح نقدهایی نیز وجود دارد افزود: اهتمام مجلس در راستای رفع مشکلات این طرح و ادامه یافتن آن است.  

لاریجانی همچنین با اشاره به پیگیری بیمه همگانی توسط وزارت کار و مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: یکی از مشکلات دولت بزرگ بودن آن است که به دنبال آن بودجه‌های زیادی صرف پرداخت حقوق خواهد شد که این امر مانع از برداشتن گام‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌شود که امیدواریم در برنامه ششم توسعه تقویت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.  

وی ادامه داد: باید بستر حضور اقشار مختلف مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کرد که این امر موجب کاهش هزینه‌ها و بهبود وضعیت فعلی خواهد شد.

کد خبر 2538673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha