۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲

طی یک برنامه به مدت سه روز؛

سرایندگان شعرهای کتاب‌های فارسی با دانش‌آموزان دیدار می‌کنند

سرایندگان شعرهای کتاب‌های فارسی با دانش‌آموزان دیدار می‌کنند

با هدف تکریم و پاسداشت فرهنگ و ادبیات ایرانی و آشنایی نزدیک دانش‌آموزان با شاعران معاصر حوزه ادبیان کودک و نوجوان ، ویژه برنامه باز باران از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این ویژه برنامه دانش آموزان مقطع ابتدایی با شاعران کتاب‌های درسی دیدار می‌کنند و در هر نشست یک شاعر با محوریت یک شعر حضور پیدا می‌کند. در ویژه برنامه «باز باران» با دعوت از شاعران کودک و نوجوان و نشستی صمیمانه با آنان شعرهایی که در مقاطع ابتدایی سروده شده با حضور دانش آموزان مدارس منطقه ۱۸ بازخوانی و دکلمه می‌شود و دانش آموزان به صورت حضوری با شاعران کتاب‌های فارسی مقطع ابتدایی آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش ویژه برنامه «باز باران» از پنجم تا هشتم اردیبهشت در سالن خاتم فرهنگسرای خاتم میزبان دانش آموزان و شاعران کتاب‌های فارسی دبستان است.

روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰:۳۰۰ الی ۱۲ در دیدار صمیمی نسرین صمصامی با دانش آموزان شعر «نقاش دنیا» پایه سوم ابتدائی بازخوانی می‌شود. همچنین روز یکشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ با حضور افشین اعلا شعر «من هنرمندم» پایه دوم ابتدائی، دوشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ با حضور مجید ملامحمدی شعر «باز باران» پایه سوم ابتدائی، دوشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ با حضور محمود پوروهاب شعر «خداوند رنگین کمان» پایه سوم و شعر «با پرستو‌ها» پایه دوم و سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ با حضور بیوک ملکی شعر «بهاران» پایه سوم و «بوی نرگس» پایه پنجم ابتدائی بازخوانی خواهد شد. ضمنا الهام دارابی از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان اجرای برنامه را به عهده خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نسرین صمصامی شاعر نام آشنای کودکان متولد ۱۳۴۵ و اولین شعرش را در سال ۱۳۶۴ با موضوع تنهایی یک ماهی سروده است. «غنچه‌ها به صف» جدیدترین شعر وی است که برای کودکان و کلاس اولی‌ه سروده شده است. اشعار «نشانه‌های خدا» در فارسی پایه دوم، «چهار فصل» در فارسی بخوانیم پایه سوم، از آثار وی است. وی همچنین دو کتاب به نام‌های «پرنده‌ها» و دیگری «وسایل نقلیه» نوشته شده است.

افشین علا نیز متولد ۴ فروردین ۱۳۴۸ در شهرستان نور است. وی همزمان با تحصیل با مجلات کیهان بچه‌ها و سروش نوجوان همکاری داشت. علا همچنین در راه‌اندازی روزنامه آفتابگردان اولین روزنامه کودکان ایران با فریدون عموزاده خلیلی همکاری کرد. وی سردبیری برنامه‌های کودک خردسال و نوجوان و شب بخیر کوچولو در رادیو ، سردبیری نشریات گنبد کبود، صدف و دوست، ریاست فرهنگسرای کودک و کار در شبکه فرهنگ رادیو را در کارنامه خود دارد. وی از کودکی شعر می‌سرود و اولین مشوق او مادرش بود. در جوانی با قیصر امین‌پور و بیوک ملکی آشنا و به صورت جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد. اشعار «من هنرمندم» در پایه دوم ابتدایی از آثار وی است.

مجید ملامحمدی متولد سال ۱۳۴۷ در قم  است. پدروی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم بود. ملامحمدی در سال ۶۹ عضو تحریریه مجله سلام بچه‌ها و پوپک بود و تا کنون بیش از ۵۰ جلد کتاب در زمینه‌های داستان و شعر، تحقیق و منتشر کرده و بیست کتاب وی در جشنواره‌های کتاب سال کشوری برگزیده شده است. ملامحمدی با اکثر نشریات شاخص کودک و نوجوان از جمله باران، سروش، نوجوان و کیهان بچه‌ها همکاری دارد. شعر «باز باران» پایه سوم ابتدائی از سروده‌های وی است.

محمود پوروهاب نیز متولد ۱۳۴۰ در خطه سرسبز شمال است. وی  دارای تحصیلت حوزوی است و در ماهنامه سلام بچه‌ها کار می‌کند. در کارنامه ادبی پوروهاب نقد و بررسی آثار شاعران جوان، داوری جشنواره‌های ادبی کودک و نوجوان و مسئولیت بخش شعر برخی ماهنامه‌ها دیده می‌شود. برخی از آثار وی عبارتند از: پر از بوی گلابی، همیشه کسی هست، یک باغ لبخند،سکه‌هایی به نام محمد، صدای زلال بلال، صدای ساز باران، غروب آفتاب ربذه، پیر جنگی، درخت خانه ما و از احد تا احد، بهار مهربان یثرب ، نگران پروانه‌ها و ... اشعار «خداوند رنگین کمان» پایه سوم ابتدائی و «پرستو‌ها» پایه دوم ابتدایی از سروده‌های «محمود پور وهاب» است.

بیوک ملکی نیز متولد سال ۱۳۳۹ در روستای زرجه بستان از توابع قزوین است. وی از طریق پدرش با شعر آشنا شد ، کار خود را با مطبوعات و از جلسات شعر کیهان بچه‌ها شروع و سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مرکز رادیو، حوزه هنری و انتشارات سروش کار کرد. وی از سال ۶۷ تاکنون از اعضای سردبیری مجله سروش نوجوان است. وی علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی مجموعه شعر‌هایی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده و هم نقاشی می‌کند. کلاغ پر، آفتاب و مهتاب، ستاره باران، بر بال رنگین کمان، پشت یک لبخند، کوچه دریچه‌ها، از هوای صبح، در پیاده رو از آثار وی است. آثار ادبیات پایداری ملکی نیز در سال‌های گوناگون از سوی مجلات و نهاد‌های فرهنگی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است. اشعار «بهاران» پایه سوم ابتدایی و «بوی نرگس» پایه پنجم ابتدایی از اشعار اوست.

فرهنگسرای خاتم محل برگزاری این برنامه‌ها در شهرک ولیعصر (عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی واقع است.

کد خبر 2538749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha