۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷

حسینی مطرح کرد:

وزارت ورزش اعتبار جداگانه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور اختصاص دهد

وزارت ورزش اعتبار جداگانه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور  اختصاص دهد

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای نظام آمایش ورزش سرزمین از وزارت ورزش خواست اعتبار جداگانه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور جهانی اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هادی حسینی ، با اشاره به اینکه خواسته مسئولان ورزش‌های مدال‌آور، جداسازی بودجه تیم‌های ملی است که در عرصه جهانی حضور پیدا می کنند، گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۴ پیشنهاد دادیم بودجه ۱۲ فدراسیون مدال آور کشور از بودجه وزارت ورزش جدا شود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با این حال تلاش هایمان در تلفیق نتیجه نگرفت و علت آن این بود که احتمالا با این کار اختیارات وزارتخانه کم می شد.

وی در ادامه با توصیه به مسئولان وزارت ورزش مبنی بر جداسازی بودجه ورزش های مدال آور در این وزارتخانه، گفت: کشتی، وزنه برداری، دو و میدانی و بسیاری ورزش های مدال آور دیگر عزت آفرین بوده و برای مردم ما از جایگاه مهمی برخوردار است؛ لذا مسئولان باید تلاش کنند با برنامه ریزی برای ارتقای سطح ورزش کشور زمینه ایجاد شوق، شور، شعف و به وجود آمدن یک نوع اتحاد ملی را فراهم کنند.

حسینی در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت ورزش باید بر اساس نظام آمایش ورزش سرزمین، برنامه ریزی انجام دهد، عنوان کرد: بعضی از استان ها ممکن است تنها چند رشته ورزشی مورد توجه داشته باشند از این رو وزارت ورزش نباید در تمامی استان ها برای تمامی فدراسیون ها دفتر داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در پایان به خبرگزاری ملت، خاطرنشان کرد: فدراسیون‌های متقاضی درآمد مالی پایدار باید برنامه‌های خود را به مجلس ارائه کنند تا فراکسیون ورزش مجلس و سایر نمایندگان بتوانند حمایت‌های لازم را در این زمینه صورت دهند

کد خبر 2539798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha