۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶

شرکت ۴/۵ میلیون دانش آموز در طرح المپیادهای درون مدرسه ای کشور

شرکت ۴/۵ میلیون دانش آموز در طرح المپیادهای درون مدرسه ای کشور

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در طرح المپیادهای درون مدرسه ای در کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "وحید زینالی خامنه" در حاشیه آیین اختتامیه مراسم المپیاد درون مدرسه ای در بوکان افزود: این تعداد دانش آموز شامل ۴۵ درصد دانش آموزان کشور است که از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی،  رویکرد وزارتخانه را مدرسه محوری و دانش آموز مدار کردن فعالیت های ورزشی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف مهم المپیاد درون مدرسه ای مشارکت حداکثری دانش آموزان است که در اجرای این طرح تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه المپیاد درون مدرسه ای موجب تقویت ورزش قهرمانی و شناسایی استعدادهای ورزشی در میان دانش آموزان می شود ادامه داد: این استعدادهای شناسایی شده به سمت کانون هایی که در مدارس و یا در بیرون از مدارس شکل گرفته و نیز به مجتمع های ورزشی هدایت می شوند و در راستای ورزش قهرمانی قرار می گیرند.

زینالی گفت: با گسترش زندگی شهری و رشد و توسعه فناوری های نوین، اختصاص دو ساعت به درس تربیت بدنی در طول هفته کافی نیست چرا که هم اکنون نوجوانان تحرک کافی را ندارند و باید افزایش فعالیت ورزشی در مدارس را پیگیری کنیم که اجرای این طرح نقش مهمی در سلامتی دانش آموزان دارد.

گفتنی است؛ اجرای طرح المپیاد ورزش درون مدرسه ای با آغاز سال تحصیلی از ۲۶ مهرماه ۹۳ در کشور آغاز شده است.

کد خبر 2539983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha