۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷

اخبار یمن در حال بروز رسانی/

دور جدید حملات در 4 استان/قربانی شدن بیش از 6 هزار یمنی

دور جدید حملات در 4 استان/قربانی شدن بیش از 6 هزار یمنی

قربانی شدن بیش از شش هزار یمنی، بمباران مأرب و الفیصل، اعلام وضعیت وخیم در بیمارستان ها و کشته شدن ۳ نظامی سعودی از جمله خبرهای مربوط به یمن به شمار می رود.

جمعه ۹۴/۲/۱۱

۱۷:۴۰ اعلام ۱۰ حمله هوایی به حجه/ از سرگیری بمباران صنعاء و عدن

جنگنده های عربستان سعودی امروز بانک «التضامن» و هتل «لیالی دبی» در شهر حرض واقع در استان حجه را بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین منطقه مرزی «المدافن» در استان حجه را بمباران کردند. المیادین نیز گزارش داد که استان حجه در غرب یمن امروز بیش از ۱۰ بار هدف حملات هوایی عربستان سعودی قرار گرفت.

از صنعاء پایتخت یمن نیز خبر می رسد که دور جدید حملات سعودی ها به این شهر از سر گرفته شده است. در شهر عدن نیز بمباران هوایی و دریایی سعودی ها آغاز شده است.

۱۶:۴۰ بمباران شهر الفیصل/افزایش شهدای حملات صنعاء به ۱۵ نفر

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن شهر الفیصل در عدن را بمباران کردند.

این جنگنده ها همچنین در شش نوبت به مناطق مختلف استان مأرب حمله کردند. جنگنده های عربستان سعودی علاوه براین سه خودروی غیر نظامی را در منطقه «الندر» هدف قرار دادند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که تلفات حملات عربستان سعودی به مناطق مسکونی «سعوان» در صنعاء به ۱۵ شهید افزایش یافت.

۱۶:۰۳ بیش از ۶ هزار نفر در جنگ یمن قربانی شده اند

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که از آغاز حملات عربستان سعودی به یمن از اواسط ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون هزار و ۲۴۴ نفر در این کشور کشته و پنج هزار و ۴۴ نفر نیز زخمی شده اند.در این گزارش نسبت به در امان نماندن مراکز درمانی و بیمارستان ها در حملات عربستان سعودی به یمن ابراز نگرانی شده است.

۱۳:۰۳ اعلام ۳۰ حمله هوایی به صنعاء/ افزایش شمار شهدا به ۱۳ نفر

منابع امنیتی یمن اعلام کردند که جنگنده های عربستان سعودی طی چند ساعت گذشته تنها شهر صنعاء پایتخت یمن را هدف ۳۰ حمله هوایی قرار دادند.

از سوی دیگر این منابع اعلام کردند که تلفات حملات هوایی سعودی ها به منطقه «سعوان» در صنعاء افزایش یافت. شمار شهدای این حملات تاکنون به ۱۳ نفر افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد که عربستان سعودی منطقه مرزی «المنزاله» در استان صعده یمن را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

۱۱:۵۱ بمباران بیمارستان ها نقض قوانین بین الملل است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای خواستار توقف حملات عربستان سعودی به بیمارستان ها شد. در این بیانیه از تمامی طرف ها خواسته شده است که اجازه ارسال کمک های انسانی به یمن داده شود و برای این امر راه های امن ایجاد کنند.

بان کی مون در این بیانیه خواستار آتش بس انسانی با هدف ارسال کمک های انسانی به مناطق جنگ زده یمن شده است. در این بیانیه گفته شده است: وضعیت بهداشتی و خدمات رسانی در این حوزه در یمن در آستانه نابودی است و در صورتی که طی روزهای آتی سوخت مورد نظر برای انجام اینگونه خدمات فراهم نشود فاجعه انسانی در یمن رخ خواهد داد.

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: حمله به زیرساخت های یمن از جمله بیمارستان ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد امری غیر قابل قبول است و نقض قوانین بین الملل محسوب می شود.

۱۰:۵۴ اعلام ۲۵ شهید و زخمی در صنعاء/ وضعیت وخیم در بیمارستان ها

جنگنده های عربستان سعودی صبح امروز منازل مسکونی در خیابان «اربعین» در منطقه «سعوان» در صنعاء را در چند نوبت بمباران کردند.

در این حملات دست کم ۱۰ شهروند یمنی شهید و ۱۵ نفر نیز زخمی شدند.

شبکه المسیره نیز گزارش داد: جنگنده های سعودی ۶ حمله هوایی در مناطق مرزی «شدا» و «الظاهر» انجام دادند.

وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرد که احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده به دلیل کمبود امکانات، بیمارستان های این کشور به روی بیماران و مجروحان بسته خواهند شد.

۱۰:۳۵ کشته شدن ۳ نظامی سعودی در مرزهای این کشور کشته شدند

وزارت دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که سه نظامی این کشور در مرزهای جنوبی در منطقه «نجران» کشته شده اند.

عربستان سعودی اعلام کرد که این افراد در درگیری مرزی با حوثی های یمن کشته شده اند.

پنجشنبه ۹۴/۲/۱۰

۱۴:۰۹ تنها راه حل بحران گفتگوی یمنی-یمنی است

احزاب سیاسی یمنی اعلام کردند: از اهداف تجاوز سعودی، مانع تراشی در مسیر گفتگوهایی بود که تحت نظارت سازمان ملل انجام می شد،بود.

احزاب سیاسی یمنی تاکید کردند: هیچ کشوری در دنیا حق ندارد که حاکمیت یمن را نقض کند.آنچه نشست ریاض نامیده می شود بی ارتباط با یمنی ها و گفتگوهای آنهاست و امکان ندارد که در هر کشوری از کشورهای متخاصم علیه یمن به گفتگو نشست.

این احزاب بیان کردند: تنها راه از سرگیری روند سیاسی و بازگرداندن آن به مجرای صحیح آن از طریق گفتگوی یمنی-یمنی است.

۱۲:۴۵ شهادت ۴۳۵ کودک و ۳۲۸ زن از آغاز تجاوز سعودی ها به یمن

نابع یمنی اعلام کردند: احزاب سیاسی از جمله انصارالله با مشارکت در نشست ریاض موافقت مشروط کرده اند.

این منابع افزودند: احزاب یمنی محاصره ضد صنعا را غیر قانونی دانستند و از شورای امنیت خواستند که به مسئولیت خود در این باره عمل کند.

منابع یمنی هدف حمله به زیر ساختها را گرسنه نگه داشتن یمنی ها دانستند و از شهادت ۳۳۶۵ یمنی از آغاز تجاوز سعودی ها به یمن که در میان آنها ۴۳۵ کودک و ۳۲۸ زن دیده می شود خبر داد و اعلام کردند: روزانه ۳۰ یورش به صعده صورت می گیرد و در نتیجه تجاوز به یمن ده هزار نفر آواره شده اند.

۱۱:۳۵ آمریکا خواستار کمک ایران برای حل بحران در یمن شد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت روز دوشنبه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» از ایران خواسته است تا به حل بحران در یمن کمک کند.

این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است در پاسخ به این سوال که آیا کری در دیدار خود با ظریف در نیویورک از وی خواسته است تا ایران از نفوذ خود در یمن برای کشاندن طرف های یمنی به پای میز مذاکره استفاده کند، گفت: بله.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت این به این معنی است که از ایران درخواست کرده ایم تا حوثی ها را پای میز مذاکره بکشاند.

۰۰:۱۰ دولت فراری یمن بدنبال عضویت در شورای همکاری خلیج فارس

راجح بادی که در قطر به سر می برد طی گفتگویی تلفنی با رویترز گفت: ما ماه آینده طرحی را در عربستان سعودی ارائه خواهیم کرد که براساس آن زمینه عضویت یمن در شورای همکاری خلیج فارس فراهم شود.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از شش پادشاهی عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، امارات و عمان است و ۲ پادشاهی مراکش و اردن نیز عضو ناظر آن هستند. این شورا در سال ۱۹۸۲ تشکیل شده است.

وی توضیح نداده است که هدف اصلی دولت ساقط شده عبدربه منصور هادی از عضویت در شورای همکاری خلیج فارس چیست.

از بیش از یک ماه پیش، عربستان سعودی با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای انصارالله که در شهریور ماه گذشته دولت عبدربه منصور هادی در یمن را ساقط کرده اند، ائتلافی از کشورهای عربی را تشکیل داده و بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

کد خبر 2565924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha