۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۳

بابایی کارنامی:

۲۰۰ هزار مازنی بیکار هستند

۲۰۰ هزار مازنی بیکار هستند

ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، شمار بیکاران شناسایی شده در استان را ۲۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: کمبود نیروی کارگر ماهر نیز از دیگر مشکلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامی بعد از ظهر در جلسه مشترک اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی با خانه کشاورزدر سالن کنفرانس اداره کل کار مازندران اظهار داشت:از پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی اختصاص یافته به تولید در مازندران ۲ هزار میلیارد تومان در بخش تولید هزینه شده و۳ میلیارد تومان  دیگر هنوز دریافت نشده است.

مدیر کل کارتعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان این که سعی مان در افزایش ۲ میلیارد به ۵ میلیارد تومان است افزود: با توجه به گردشگری و کشاورزی  بودن استان  سعی د راین است که همه بانکها منابع را در اختیار صنعت، کشاورزی و گردشگری قرار دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در قانون آمده است که می توانیم ۱۰  درصد از بودجه تملک دارایی را در قالب  یارانه در اختیار دستگاه‌های هماهنگی قرار دهیم که تاکنون یک ریال هم از این محل قانونی اختصاص نیافته است.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر اولویت دولت به تولید باشد می توان دغدغه بسیاری از برنامه های تولید را رفع کرد و با کمک بانکها منابع را در اختیار متولیان قرار دهیم.

وی با بیان این که هدفگذاری استان به سمت ۴۰ هزار اشتغال پایدار است، افزود: بین ۸ تا ۱۰ هزار شغل در بخش کشاورزی تعریف شده است و تنها راه برون رفت از بیکاری استان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

بابایی کارنامی با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار بیکار در استان ابراز داشت:۱۷ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی و بخش اعظمی هم تحصیل کردگان صنعت ساختمان هستند اما با وجود بیکاری با کمبود نیروی کارگر ماهر مواجه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور باید با اندیشه های کارشناسی اداره شود، چرا که اگر کارها کارشناسی اداره نشود در دراز مدت مردم صدمه خواهند دید.

مدیر کل اداه تعاون تاکید کرد: تحصیل کرده گان باید پای مزارع آورده شوند چرا که بسیاری از مشکلات به دولت ارتباط ندارد بلکه به دست خودمان حل می شود.

وی متذکر شد: مشکلات باید به ترتیب اولویت شناسایی و به دست خودمان حل شود و فرصتهایی که از دست رفته است دوباره آنها را کسب کنیم.

بابایی راه نجات از رکود را سوق دادن سیاستهای نسبی و مطلق به سمت بنگاههای کشاورزی و صنعتی برشمرد و ابراز داشت: تمام ظرفیتهای قانونی سال ۹۴ را احصا خواهیم کردو در زمینه کاشورزی هر کاری جواب می دهد.

کد خبر 2570320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha