۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۲۳

سرهنگ میر احمدی:

هدف ماهواره زنده به گور کردن هویت زنان است

هدف ماهواره زنده به گور کردن هویت زنان است

سمنان - رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به اهداف گردانندگان برنامه های ماهواره ای فارسی زبان، گفت: هدف اصلی برنامه های ماهواره ای زنده به گور کردن هویت زنان در عصر مدرن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی در همایش سراسری اولیا و مربیان آموزشگاهی در سمنان ضمن تاکید بر اینکه هدف ماهواره زنده به گور کردن هویت زنان است افزود: تغییر نگرش تدریجی زنان ایرانی در تاکتیکی قطره چکانی، هدف اصلی برنامه های ماهواره ای است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: اساس برنامه های ماهواره با سنت و فرهنگ ایرانی در تضاد است.

وی با اشاره به صرف هزینه های گزاف از سوی مدیران شبکه های ماهواره ای برای شبیه سازی فرهنگ و همزبانی با مخاطبان ایرانی، ادامه داد: آنها سعی در جذب باور مخاطب دارند تا بر افکار آنها مسلط شوند.

میراحمدی تاکید کرد: ایجاد وابستگی شدید بین بیننده و رسانه هدف اصلی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به داشتن اوقات فراغت بیشتر زنان در خانه برای تماشای برنامه های ماهواره، تصریح کرد: مدیران شبکه های ماهواره ای در تاکتیکی از پیش تعیین شده و طولانی هویت زنان ایرانی را مورد هدف قرار می دهند.

میراحمدی با اشاره به استقبال فرزندان ایرانی از شبکه اجتماعی تلفن همراه، کم شدن روابط بین اعضای خانواده، انزوای اجتماعی، انتشار اطلاعات و تصاویر خصوصی در فضای مجازی، سرقت اطلاعات بانکی و شکل گیری روابط خارج از عرف را از آسیبهای جدی این شبکه ها عنوان کرد.

وی با اشاره به آسیبهای مختلف شبکه های اجتماعی، گفت: انزوای اجتماعی یکی از آسیبهای این شبکه هاست که نصیب کاربران می شود.

رئیس پلیس فتای استان سمنان  افزود: تزریق فرهنگ غربی از کارکردهای سوء شبکه اجتماعی است.

میراحمدی، انزوای اجتماعی، طلاق، خیانت، سردی روابط خانوادگی، فاصله بین فرزندان و خانواده ها و ... را از پیامدهای شبکه های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: کاربران باید همواره مراقب وجود مضامین غیراخلاقی در صفحه های اجتماعی باشند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افشای رازهای زندگی افراد از طریق تصاویر، افشای اطلاعات خصوصی و خانوادگی، حریم شکنی و زیرپا گذاشتن هنجارهای اجتماعی را از آسیب های قرار دادن عکس های خصوصی در این صفحه ها عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در جنگ نرم، دشمن بی نیاز از هر گونه لشکرکشی با استفاده از قدرت رسانه ای به کنترل اذهان و جلب افکار عمومی می پردازد

رئیس پلیس فتای استان سمنان ماهواره را ابزار اصلی دشمن در جنگ نرم دانست و افزود: سلاح دشمن در جنگ نرم در عین سادگی، بسیار موثرتر از سخت افزارهای جنگی است.

میر احمدی در خاتمه به والدین توصیه کرد: در کنار نظارت صحیح بر فرزندان و رفتار آنها در فضای مجازی، با ایجاد محبت و روابط صمیمانه، همواره مانند دوستی صمیمی به اصلاح رفتار فرزندانتان بپردازید.

کد خبر 2570336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha