۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۴۵

گزارش مهر؛

۱۱۸ نقطه حادثه ساز در کرمانشاه وجود دارد

۱۱۸ نقطه حادثه ساز در کرمانشاه وجود دارد

کرمانشاه- مدیران استان کرمانشاه در حوزه حمل و نقل و ایمنی راه ها برای کاهش تلفات و خوادث جاده ای در این استان تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از معضلات استان کرمانشاه وجود برخی از محورهای خادثه خیز است که تعدادی از گذرگاه های جاده ای را به کمینگاه مرگ برای سرنشینان اتومبیل ها تبدیل کرده است.

برخی از جاده های استان کرمانشاه نه تنها از استانداردهای ایمنی بلکه حتی از پوشش آسفالت مناسب نیز برخوردار نیستند و دست اندازها و چاله های عجیب و غریب در برخی از مواقع دلایل اصلی حادثه می شوند.

عدم وجود امکانات بازدارنده از تخلف مانند دوربین های کنترل سرعت نیز خود یکی از دلایلی است که آمار تلفات و حوادث جاده ای را در استان کرمانشاه بالا برده است.

بر اساس این گزارش روز گذشته و با هدف بررسی این مشکلات ششمین کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان کرمانشاه به ریاست استاندار و حضور معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه و مسئولین انتظامی استان برگزار شد.

خلوتی جاده چالوس

ساختمان استانداری را برای کم شدن حوادث جاده ای می فروشیم

جلسه ای که استاندار کرمانشاه در همان ابتدا با منتفی کردن بخش گزارش دهی مدیران نشان داد که آمار بالای حوادث و تلفات جاده ای از اهمیت بالایی برای مدیریت ارشد استان برخوردار است.

رضایی بابادی در این جلسه حتی اعلام کرد که حاضر است برای کاهش یک تصادف رانندگی و نجات جان یک شهروند ساختمان استانداری را هم به حراج بگذارد.

استاندار کرمانشاه گفت: برخی از جاده های استان کرمانشاه مخصوصا محور اسلام اباد به پلدختر از وضعیت آسفالت بسیار نا مناسبی برخوردار است که قابل تحمل نیست.

وی افزود: در این راستا باید از اعتبارات برخی از دستگاه ها و نهادها استفاده کرد و در مسیر بهینه سازی هرچه سریعتر راه های استان کرمانشاه قدم برداشت گرچه برخی از دستگاه در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته اند.

استاندار کرمانشاه از عملکرد پایانه های استان انتقاد کرد و خواهان رفع مشکلات پایانه ها در سریع ترین زمان ممکن شد.

رضایی با بیان اینکه ابزارهای کنترل و نظارت در جاده ها از اهمیت ویژه ای برای کاهش تصادفات برخوردار هستند خاطر نشان کرد: در حال حاظر بسیاری از نقاط حادثه خیز از این ابزارها بهره نمی برند.

وی تأمین ۲۰ دوربین کنترل سرعت و پایش جاده ای برای جاده های استان کرمانشاه را تقبل کرد.

۷ محور حادثه خیز کرمانشاه تا پایان سال اصلاح می شود

همچنین در این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه که به تازگی در این سمت مشغول به کار شده است در خصوص وضعیت جاده های استان سخن گفت.

عبدالله بهادری در همان ابتدا از حذف ۷ نقطه حادثه خیز در جاده های استان کرمانشاه طی سال جاری خبر داد و گفت: مسیر گلان غرب به سمت ایوان، فرعی چهارزبر به کوزران، گردنه های بید سرخ و کریم حاصله، بلوردی و زنگی از جمله این نقاط هستند.

مسدود شدن جاده چالوس بر اثر طغیان رودخانه

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه ۱۱۸ نقطه حادثه خیز وجود دارد که در صدد هستیم به زودی ۳۰ نقطه از آنها را اصلاح کنیم که همین مقدار خود نیاز به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که تا کنون نیمی از آن محقق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه همچنین بر نظارت و کنترل دقیق بر جاده ها، استفاده از حصارهای نوین، تقویت روشنایی محورها و بهینه سازی خطکشی جاده ها تأکید کرد.

وی نمایان سازی تابلوهای جاده ها و ایجاد یک شبکه آموزشی را از ضرورت های کاهش آمار حوادث عنوان کرد و در این راستا از مدیران دستگاه های مختلف تقاضای همکاری داشت.

هزینه برای بهینه سازی جاده ها کمتر از خسارتهای بعدی خواهد بود

در ادامه این جلسه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برنامه محور بودن را به دستگاه های مرتبط با ایمنی حمل و نقل جاده ها توصیه کرد و از دستگاه های ذیربط خواست تا برنامه های خود را ارائه کنند.

مجتبی نیک کردار گفت: امروز استانداردهای معمولی دنیا اجازه نمی دهند که جاده ای یکطرفه وجود داشته باشد و اصلاح برخی از نقاط حادثه خیز در کرمانشاه هم منوط به همین موضوع است.

وی افزود: باید این باور به وجود بیاید که هزینه برای کیفیت بخشی به جاده ها و ایمنی آنها بسیار کمتر از هزینه جانی و مالی حوادثی است که ممکن است به دلیل غیر استاندارد بودن محور ها رخ دهد.

کد خبر 2571426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha