۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۰۱

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی:

بالاترین آمار بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند

بالاترین آمار بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند

مشهد- رئیس انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضربالاترین آمار بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند که این موضوع ضرورت بازنگری در آموزش را گوشزد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حمیدی ظهر چهارشنبه درهفتمین همایش ایمنی و سلامت کار که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد بیان کرد: آموزش های ارایه شده در جامعه و دانشگاه ها باید متناسب با نیازهای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها افزایش یافته است افزود: این آمار نشان می دهد که تعداد افراد تحصیلکرده و نوع آموزش های فرا گرفته شده توسط آنها با نیاز جامعه همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: اولویت ما در ابتدا باید اشتغال باشد و سپس به تامین محیط امن و سالم در جامعه بپردازیم.

وی با تاکید بر این موضوع که آموزش باید متناسب با نیازهای جامعه باشد گفت: متاسفانه درصد بالای بیکاران در جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که رفع  این معضل نیازمند بازنگری آموزش ها است.

حمیدی عنوان کرد: هزاران واحد غیرمجاز که بیشتر در حوزه مواد غذایی هستند سلامت غذایی مردم و تداوم کار واحدهای سالم و مجاز را با خطر مواجه ساخته است و گسترش قاچاق در کشور برخی واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است.

نسخه سلامت مردم در دست سیاستمداران

رئیس انجمن مدیران صنایع استان گفت : هوای آلوده در کلان شهرها و ترافیک بر سلامت و روان کارگران تاثیر مستقیم می گذارد و بار وظیفه واحد های تولیدی را درارتقاء سلامت کارگران افزایش می دهد.

 وی بیان کرد: امروز نسخه سلامت  و نشاط مردم و کارکنان سازمانها تنها در دست پزشکان و کارآفرینان نیست بلکه بیشتر به دست سیاستمداران و مسئولان  کشور است و دولت باید با خردمندی کارآفرینان را در ایجاد اشتغال و بهبود سلامت نیروی کار یاری کند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۸ میلیون جوان جویای کار در کشور بین سنین ۲۵تا ۲۹ سال منتظر اشتغال و ازدواج هستند و ضروری است تا برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای  کسب و کار که در دولت قبل تصویب شده بیشتر بکوشیم.

کد خبر 2571429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha