۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱

زاهدی:

نیمی از واحدهای تولیدی کردستان تعطیل و راکد هستند

نیمی از واحدهای تولیدی کردستان تعطیل و راکد هستند

سنندج – استاندار کردستان از تعطیل بودن نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز چهارشنبه در نشست با معاون وزیر تعاون در سنندج اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر از مجموع کل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان نیمی از آنها تعطیل و یا راکد هستند و به همین دلیل تلاش برای فعال سازی این واحدها یکی از برنامه های اصلی دولت در کردستان است.

وی ادامه داد: از سال گذشته کارگروه برای بررسی وضعیت واحدهای راکد و تعطیل تولیدی در استان کردستان تشکیل شده است و بر اساس مصوبات این کارگروه تاکنون مشکل 50 واحد تولیدی رفع و هم اکنون فعالیت های آن از سر گرفته شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: حفظ اشتغال موجود یکی از اولیت های اصلی در استان کردستان است و در همین راستا تلاش می شود که ابتدا اشتغال فعلی در استان حفظ شود تا در قدم بعدی زمینه برای فرصت های بیشتر شغلی در کردستان فراهم شود.

وی گفت: در کنار حفظ اشتغال موجود قدم های جدیدی برای ایجاد فرصت های شغلی با توسعه مشاغل خانگی و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی زودبازده در استان کردستان اغاز شده است و انتظار می رود که در این راستا وزارت خانه های کشوری ما را همکاری کنند.

زاهدی به روایت های مختلف از میزان بیکاری در استان کردستان اشاره کرد و افزود: آنچه که واقعیت دارد نرخ بالای بیکاری در استان کردستان است و در همین راستا بر اساس نگاه به وضعیت اجتماعی استان می توان میزان بالای بیکاری را به خوبی مشاهده کرد.

وی به نرخ پائین افزایش جمعیت در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور حدود دو درصد است که این میزان در کردستان کمتر از یک درصد است و این پائین بودن نرخ رشد جمعیت به دلیل مهاجرت بالا و بیکاری در کردستان است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بالای استان کردستان برای توسعه فعالیت های بخش تعاون اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه کردستان در بخش تعاون ظرفیت های خوبی در اختیار دارد و در همین راستا انتظار می رود با حمایت های بیشتر وزارت تعاون زمینه برای بهره برداری از این ظرفیت ها فراهم شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تمامی ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان در راستای کاهش نرخ بیکاری در این استان از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری کنند.

کد خبر 2579992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha