۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶

زرافشان:

ارائه حکم رتبه بندی معلمان از مهر ماه سال جاری آغاز می شود

 ارائه حکم رتبه بندی معلمان از مهر ماه سال جاری آغاز می شود

شیراز - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمامی تلاش ما ارائه حکم رتبه بندی معلمان از اول مهر ماه سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زر افشان بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش ملی هوشمندسازی مدارس در جمع خبرنگاران افزود: ثبت نام دانش آموزان در پایه ابتدایی از اواخر خرداد ماه آغاز و ثبت نام دانش آموزان متوسطه اول از اوایل تیرماه سال جاری انجام می شد و این در حالی است که ثبت نام دانش آموزان در پایه های میانی نیازی به حضور اولیا دانش آموزان ندارد و این امر سوی مسئولان آموزش و پرورش انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ترک تحصیل برای هر دو جنسیت دانش آموزان وجود دارد، تصریح کرد: دانش آموزان هرچه به دوره های بالاتر تحصیلی نزدیک تر می شوند به دلیل فرهنگ و ازدواج های زودرس دختران را اجبار به ترک تحصیل می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در دوره اول متوسطه شش درصد ترک تحصیل گزارش شده و در دوره دوم متوسطه، ۱۸ درصد دانش آموزان در کل کشور ترک تحصیل دارند.

 زرافشان اضافه کرد: خوشبختانه در استان فارس  به دلیلی وسعت و پراکندگی جمعیت، ترک تحصیل کمتر از نرم استاندارد کشوری است.

وی با اشاره به اینکه  سامانه سنجش سلامت دانش آموزان طراحی و به سامانه ثبت نام مدارس یکپارچه شده افزود: با تلاش آموزش و پرورش استثنایی کشور، سامانه سنجش سلامت دانش آموزان طراحی و به سامانه ثبت نام مدارس متصل شده است.

رییس ستاد بازگشایی مدارس کشور گفت: والدین دانش آموزان برای ثبت نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خرداد تا حداکثر پایان تیرماه به دبستان های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرآیند سنجش سلامت آنها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار مدرسه هوشمند شامل ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد، گفت: اواخر سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافت و علاوه بر این در بودجه سال ۹۴ نیز اعتباراتی به همین منظور اختصاص یافته است.

زرافشان تاکید کرد: در مدارس هوشمند که دانش آموز محوری مد نظر آموزش و پرورش بوده روش سنتی آموزش یعنی استفاده از تخته سیاه و سایر وسایل کمک آموزشی منتفی به جای آن کامپیوتر و دیگر وسایل ارتباطی جدید جایگزین می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: شاخص های عمومی و اختصاصی مربوط به وظایف حرفه ای و شغلی معلمان متناسب با تنوع معلمان در شاخه های تحصیلی مختلف در دست تدوین است و امیدواریم این شاخص ها هر چه زودتر تدوین شود تا این طرح طبق پیش بینی از اول مهر ۹۴ امسال منجر به صدور احکام فرهنگیان شود.

کد خبر 2580773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha