۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷

مهر گزارش می‌دهد؛

مصاف صبا و فولاد در قم/ پرده آخر نمایش صبا در لیگ بر‌تر

مصاف صبا و فولاد در قم/ پرده آخر نمایش صبا در لیگ بر‌تر

قم - تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد خوزستان امروز در پرده آخر نمایش خود در لیگ بر‌تر فوتبال به میزبانی قم برابر هم صف آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال امروز بسته می‌شود و لیگ چهاردهم حرفه‌ای فوتبال ایران قهرمان و البته تیم‌های سقوط کننده خود را می‌شناسد.

در روزی که حساسیت در تمامی بازی‌ها از دربی تهران گرفته تا مصاف صدرنشینان و تقابل قعر نشین‌ها موج می‌زند صبا و فولاد در مسابقه‌ای با حساسیتی کمتر نسبت به سایر مسابقات برابر هم قرار می‌گیرند.

تیم فوتبال صبای قم که در رده هشتم جدول قرار دارد برای حفظ این رده و پایان فصل با پیروزی پا به زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) می‌گذارد اما فولاد نیز در این بازی انگیزه خاص خود را دارد.

شاید هواداران فولاد در بازی امروز چندان به کسب سهمیه آسیایی امید نداشته باشند زیرا کسب سهمیه برای فولاد آن قدر اگر و اما دارد که شاید کمی دور از دسترس باشد اما غیر ممکن نیست.

شرط اول آسیایی شدن فولاد، پیروزی آن‌ها در بازی امروز در قم برابر صبا است و شرط دوم اینکه ذوب آهن در مشهد به پدیده ببازد البته شرط سومی هم در کار است و آن، قهرمانی نفت تهران در جام حذفی و پیروزی آن در فینال است.

فولاد در این مسابقه محروم ندارد و مهرداد جماعتی بازیکن تاثیرگذار این تیم دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته اما حضورش در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در آن سوی میدان ایوب کلانتری بار دیگر به میادین باز می‌گردد اما ۳ بازیکن صبا شامل پیروز قربانی، جواد کاظمیان و مسعود حق جو صبا را برابر فولاد خوزستان همراهی نمی‌کنند.

صبا در صورتی که در این بازی پیروز شود در رده هشتم جدول باقی می‌ماند اما شکست یا تساوی صبا در این بازی، ممکن است در صورت رقم خوردن نتایجی به ضرر صبا در ۲ بازی پرسپولیس استقلال و پدیده ذوب آهن سبب سقوط یک یا دو پله‌ای صبا در جدول شود.

صبای قم فولاد خوزستان

فولاد نیز در صورتی که پیروز شود و ذوب آهن هم در مشهد برابر پدیده بازنده شود، با رده چهارم به کار خود در لیگ چهاردهم پایان می‌دهد اما تساوی یا شکست فولاد برابر صبا، موقعیت رده پنجمی این تیم را تهدید می‌کند زیرا در صورت تساوی صبا و فولاد و برتری استقلال برابر پرسپولیس، صبا به رده ششم جدول سقوط می‌کند.

دیدار رفت دو تیم در هفته پایانی نیم فصل نخست و در آخرین حضور صمد مرفاوی بر روی نیمکت صبا با برتری یک بر صفر صبای قم در اهواز پایان یافت در حالی که مارکو اوره لیو آیوبل تنها گل صبا در آن بازی را به ثمر رساند و صبا به لطف درخشش مهرداد طهماسبی در آن مسابقه ۳ امتیاز را از آن خود کرد.

فولاد و صبا برای بیستمین بار در تاریخ لیگ‌بر‌تر به مصاف هم می‌ روند، در ۱۹ بازی گذشته ۵ برد، ۱۰ مساوی، ۴ باخت، ۱۷ گل زده و ۱۳ گل خورده سهم تیم فوتبال فولادخوزستان بوده است و در روز ۲۰ بهمن ۹۰، فولاد ۳ ـ صفر صبا را برد. این برد بهترین نتیجه تاریخ بازی‌ها ۲ تیم بوده است.

صبا در ۵ هفته اخیر تنها ۲ امتیاز گرفته و از برد دور مانده است و فولاد نیز از ۳ بازی اخیر خود ۲ امتیاز به دست آورده و همین امر سبب شد آن‌ها از کورس قهرمانی جا بمانند.

دیدار تیم‌های صبای قم و فولاد خوزستان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.

تارتار: صبا به دنبال بازی تهاجمی و کسب ۳ امتیاز است

سرمربی صبا با بیان اینکه از نظر کیفیتی صبا یکی از بهترین‌ها در لیگ جاری بود، گفت: صبا برابر فولاد به دنبال بازی تهاجمی و کسب ۳ امتیاز است.

مهدی تارتار در گفتگو با مهر اظهار داشت: فولاد تیم خوبی است. ما هم می‌خواهیم بازی خوبی انجام دهیم؛ مسابقه مقابل فولاد مسابقه آسانی نیست و هنوز هم این تیم سهمیه آسیا را بگیرد.

وی افزود: با این حال هدف ما گرفتن هر سه امتیاز مسابقه است و می‌خواهیم جایگاه خود را در جدول با این سه امتیاز ارتقاء بخشیم و صبا به دنبال بازی تهاجمی و کسب ۳ امتیاز است.

سرمربی صبای قم بیان داشت: بازیکن محروم نداریم اما برخی از بازیکنان را در طول هفته استراحت داده‌ایم و قربانی، کاظمیان وحق جو را در اختیار نداریم. البته ایوب کلانتری به تیم اضافه شده است.

تارتار عنوان کرد: به نظر من از نظر کیفیتی صبا یکی از بهترین‌ها در لیگ جاری بود و برای این صحبت سند دارم. ما در بازی با تراکتورسازی فقط به دلیل اشتباهات داوری شکست خوردیم و به گفته کار‌شناسان، نفت هم با اشتباه داوری ما را شکست داد و همچنین سپاهان در برابر ما شکست خورد. به عقیده من صبا با تمام این مشکلات جزو تیم‌های باکیفیت بود. علاوه بر تیم‌های ذکر شده تیم فولاد و همچنین ذوب آهن در نیم فصل دوم از تیم‌های باکیفیت بودند.

وی تصریح کرد: مشکلات زیادی مثل مشکل مالی و رفتن بازیکنان تأثیرگذار در خط حمله در تیم ما تأثیر گذاشت و مسائل داوری هم لطمات زیادی به صبا وارد کرد که امیدوارم دیگر رخ ندهد.

کد خبر 2581172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha