۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۹

قیامی خبر داد؛

خیرین مدرسه ساز اردبیل تجلیل می شوند/ اجرای جشنواره خیرین عشایر

خیرین مدرسه ساز اردبیل تجلیل می شوند/ اجرای جشنواره خیرین عشایر

اردبیل – مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از تجلیل خیرین مدرسه ساز این استان همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه سازی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قیامی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل افزود: این جشنواره ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در تالار فدک اردبیل برگزار و خیرین مدرسه ساز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا اجرای جشنواره های خیرین مدرسه ساز در شهرستانها آغاز شده است، یادآور شد: امسال برای اولین بار طی جشنواره هفدهم و با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی ۱۴ جشنواره در مناطق و نواحی مختلف استان پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان عمده رویکرد جشنواره خیرین مدرسه ساز را توسعه عدالت آموزشی با بهره گیری از ظرفیت خیرین دانست و اضافه کرد: اردبیل جزو استانهای پیشتاز در امر مدرسه سازی با مشارکت مردمی است.

وی اشاعه فرهنگ مشارکت عمومی براساس آموزه های دینی مبتنی بر انفاق و نیکوکاری و تجلیل و تکریم خیرین مدرسه ساز و معرفی جایگاه والای این افراد در جامعه را از اهداف مهم برگزاری جشنواره خیرین این استان برشمرد.

قیامی مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی را تحقق عینی شعار سال دانست و با تاکید بر اینکه مهمترین مانع در توسعه آموزشی کمبود فضاهای آموزشی است، بیان داشت: در بحث فیزیکی مراکز آموزشی شدیدا با مشکل مواجه هستیم که در این خصوص نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶ دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز و سه جشنواره خیرین مدرسه ساز بانوی استان طی سالهای گذشته تاکید کرد: در مجموع این جشنواره ها خیرین این استان ۱۷۲ میلیارد تومان تعهد داشته اند که جلوه ای از مشارکت بی نظیر خیرین است.

این مسئول به مشارکت خیرین مدرسه ساز استان اردبیل پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون ۳۳۲ پروژه در قالب هزار و ۳۲۱ کلاس درسی از سوی خیرین اردبیل احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به ساخت دو باب واحد شبانه روزی، شش باب نمازخانه، دو باب کتابخانه، دو باب کارگاه و آزمایشگاه توسط خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۳۲ مدرسه در قالب ۱۵۳ کلاس درس از سوی خیرین در دست اجرا و تکمیل است.

قیامی همچنین از تعریف جشنواره جدیدی به منظور توسعه مشارکتهای مردمی در بین عشایر این استان خبر داد و عنوان کرد: براین اساس جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر استان اردبیل امسال برای اولین بار به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی این جشنواره را از اولویت های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در سال جاری برشمرد و گفت: به دلیل کمبود مراکز آموزشی در مناطق عشایری استان این برگزاری جشنواره می تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان در عین حال لازمه تحقق این مهم را مشارکت بخش ها و دستگاه های مرتبط استان از جمله امور عشایر و فرمانداران شهرستانهای عشایر نشین دانست.

کد خبر 2582740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha