۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۳۶

رحمانی موحد:

گردشگری عشایری در کشور توسعه می یابد

گردشگری عشایری در کشور توسعه می یابد

یاسوج - معاون گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کشور گفت: گردشگری عشایری در کشور توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقویت و توسعه جایگاه گردشگری عشایری به عنوان یکی از افق ها و برنامه های راهبردی در جهت رونق بخش گردشگری است که در این راستا تفاهم نامه ای با سازمان امور عشایر کشور منعقد شده است.

وی تاکید کرد: توسعه صنعت هتل داری و ایجاد سایر زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی و مراکز اقامتی از دیگر برنامه های اساسی این سازمان است.

رحمانی اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر یک هزار مرکز اقامتی و هتل در استان های مختلف کشور برای اسکان گردشگران وجود دارد.

وی افزایش و ارتقا زیرساخت های متناسب با ظرفیت های بومی و منطقه ای هر استان را یکی دیگر از سیاست های راهبردی این سازمان عنوان کرد و افزود: ایران سرشار از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی است اما زیرساخت ها متناسب با جاذبه های گردشگری رشد و توسعه نیافته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی کشور، ساماندهی تعطیلات در طول سال و توزیع مناسب آنها در مناطق مختلف کشور را یکی دیگر از برنامه ها و اهداف اساسی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اجرای طرح خدمات سفر عنوان کرد.

وی گفت: افزایش تعداد گردشگران خارجی و رسیدن به مرز ۲۰ میلیون نفر از مهمترین برنامه های این سازمان است.

رحمانی‌موحد همچنین به رشد ۱۵ درصدی گردشگرپذیری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بسترهای لازم برای توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم می شود.

وی عنوان کرد: استفاده بهینه از پل ارتباطی بین طبیعت و تاریخ و دو اقلیم آب و هوایی و گردشگری عشایری از ظرفیتهای این استان برای توسعه صنعت توریسم است.

رحمانی اظهار داشت: توسعه اقامت‌های بوم‌گردی از اولویت‌های سازمان گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 2586381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha