۱۵ آذر ۱۳۸۴، ۲۰:۵۱

براساس اعلام ستاد حوادث غيرمترقبه در وزارت كشور:

جزئيات حادثه سقوط هواپيماي نظامي اعلام شد

جزئيات حادثه سقوط هواپيماي نظامي اعلام شد

ستاد حوادث غيرمترقبه مستقر در وزارت كشور جزئيات حادثه سقوط هواپيماي نظامي را اعلام نمود.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، در پي حادثه تاسف بار سقوط يك فروند هواپيما، ستاد حوادث غيرمترقبه كشور ضمن عرض تسليت اين حادثه به مقام معظم رهبري و بازماندگان سانحه هوايي امروز سه شنبه مورخ 15/9/84 اطلاعيه اي صادر نمود.

در اين اطلاعيه آمده است: مقارن ساعت 13:24 دقيقه يك فروند هواپيماي نظامي C130 به شماره پرواز 514 با 94 سرنشين نظامي و غير نظامي كه جهت انجام ماموريتي عازم شهرستان بندرعباس بود پس از پرواز از باند فرودگاه مهرآباد تهران و قريب 8 دقيقه طي مسير، در ادامه پرواز دچار نقص فني در سيستم موتور شده و خلبان به قصد فرود اضطراري در مسير باند فرودگاه مهرآباد ارتفاع خود را كم كرده كه در همين زمان به بلوك شماره 52 ساختمان 10 طبقه واقع در شهرك توحيد (حومه جنوب غربي تهران) اصابت و متاسفانه سقوط مي نمايد.

بر اساس اين گزارش، در اين حادثه تاسف بار كليه سرنشينان هواپيما (شامل خلبان، گروه پرواز، خبرنگاران نظامي و غير نظامي، افسران و درجه داران) كشته و حداقل 10 نفر از هموطنان عزيزي كه در محل سقوط هواپيما ساكن يا حضور داشته اند نيز كشته شده اند.

همچنين در اين حادثه تعداد 50 نفر از هموطنان عزيز مجروح شدند كه 28 نفر آنان در بيمارستان هاي تهران بستري و بقيه به طور سرپايي درمان و مرخص شدند كه به حمد الله وضعيت مجروحان حادثه با توجه به سرعت انتقال و رسيدگي پزشكي رضايت بخش مي باشد.

قائم مقام وزير كشور و معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور و تعدادي از مسئولين لشگري و كشوري در همان دقايق اوليه در محل حادثه حضور يافته و هماهنگي هاي لازم براي نجات فوري مجروحين و حادثه ديدگان را بعمل آوردند.

ستاد حوادث غير مترقبه كشور، هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نيروي انتظامي، آتش نشاني، اورژانس، استانداري تهران، بسيج تهران و ساير دستگاهها و نهادهاي مربوط با بسيج امكانات خود بلافاصله ضمن مهار آتش سوزي در كوتاه ترين زمان ممكن مجروحين و اجساد كشته شدگان را بوسيله امكانات زميني و هوايي از محل تخليه نموده و مرحله پاكسازي و عادي سازي محل حادثه را نيز آغاز نموده اند.

کد خبر 262520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha