۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳

بازوند خبر داد:

۱۰ هزار لرستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اعزام می شوند

۱۰ هزار لرستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اعزام می شوند

خرم آباد - استاندار لرستان گفت: ۱۰ هزار لرستانی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز چهارشنبه در بیست و هفتمین گردهمایی ائمه جمعه استان لرستان با موضوع شعار سال همدلی و همزبانی اظهار داشت: همدلی به تعبیر آیت الله میرعمادی رمز موفقیت کشور در این برهه از زمان و همه برهه های زمانی است و امیدواریم بتوانیم رهنمود بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری را در زندگی مردم جاری و نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه خرداد امسال ماه بسیار مهمی است، عنوان کرد: این ماه، ماه بنی هاشم است و هم اعیاد فراوانی دارد و هم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را داریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه که حدود ۱۰ هزار لرستانی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اعزام می شوند، ادامه داد: هماهنگی های لازم را انجام دادیم و فرمانداران را موظف کردیم در شهرستان ها نسبت به تشکیل ستاد اقدام کنند.

بازوند تصریح کرد: اعتبار لازم برای اعزام لرستانی ها برای شرکت در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) را تامین کردیم و در حال پرداخت است و متولی این امر سپاه حضرت ابوالفضل(ع) است که زحمات فراوان سردار کشکولی جای تقدیر و تشکر دارد.

پرواز خرم آباد - نجف دستاوردی ارزشمند

وی به اولین پرواز خارجی در استان اشاره کرد و افزود: این پرواز هفته گذشته به مقصد نجف انجام گرفت و کار بسیار باارزشی است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مردم لرستان علاقمند به زیارت عتبات عالیات و حرم امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) هستند که برقراری این پرواز یکی از خواسته های مردم بود و استقبال خوبی شد.

بازوند به مشکلات سفر زمینی به کربلا و نجف اشاره کرد و بیان داشت: سفر زمینی طولانی و خسته کننده بود که امروز خوشبختانه با کمتر از ۴۵ دقیقه پرواز زائران به نجف می رسند.

وی با بیان اینکه این پرواز یک دستاورد بسیار باارزش است عنوان کرد: قرار است ماهیانه یک پرواز به مقصد نجف داشته باشیم و در این رابطه تفاهم نامه ای با سازمان حج و زیارت امضا کردیم که شرط آنها این بود هواپیما در اختیارشان بگذاریم و ما هم پذیرفتیم.

استاندار لرستان به بعد اقتصادی و حائز اهمیت پرواز نجف اشاره کرد و ادامه داد: بازار عراق بازار خوبی است و می توانیم یک ارتباط اقتصادی خوبی با آن برقرار کنیم.

تلاش برای ارتقای صادرات به عراق

بازوند به قرار گرفتن لرستان در کریدور زیارتی کربلا و مشهد اشاره و تصریح کرد: مردم عراق که قصد زیارت مشهد دارند می توانند به لرستان سفر کرده و چند روز مهمان ما باشند و با پرواز مشهد به زیارت حرم امام رضا(ع) بروند.

وی با اشاره به بعد تخصصی ایجاد این پرواز افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کنند می توانند از این طریق فعالیت های زیادی مانند دندان پزشکی و... انجام دهند و مردم عراق هم استقبال می کنند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: گروهی را برای برقراری روابط اقتصادی در عراق مامور کردیم که صادرات داشته باشیم و از بازار خوب آنجا استفاده کنیم.

بازوند از ائمه جمعه تبلیغ و تشویق مردم برای سفر هوایی به نجف را خواستار و یادآور شد: اگر ائمه جمعه در خطبه ها به این موضوع اشاره کنند و این سفر جا بیفتد می توانیم این اقدام خوبی را که شروع کرده ایم ادامه دهیم.

وی به ثبت نام ۳۰۰ نفر تاکنون برای پرواز ماه آینده نجف اشاره و عنوان کرد: استقبال مردم خوب بوده و امیدواریم ارتباط خوبی را هم از لحاظ مذهبی و هم از نظر اقتصادی برقرار کنیم که به طور قطع همت ائمه جمعه می تواند نقش خوبی در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 2762209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha