۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

وزیر نفت اعلام کرد:

جزئیات افزایش تولید ۳۰ روزه نفت ایران/ جا را باز کنید

جزئیات افزایش تولید ۳۰ روزه نفت ایران/ جا را باز کنید

وزیر نفت با اشاره به افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید و صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها، گفت: کشورهای عضو اوپک جا را برای بشکه‌های نفت ایران باز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه در در سمینار بین‌المللی اوپک در وین با بیان اینکه معتقدیم بازگشت نفت ایران به بازار به طور تدریجی انجام می‌ شود و به زمان زیادی نیاز ندارد، گفت: ما بلافاصله و یا یک ماه پس از لغو تحریمها، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت عرضه می‌ کنیم و پس از ٦ تا هفت ماه به سطح یک میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

وزیر نفت ایران با تاکید بر همراهی اوپک برای بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت، تصریح کرد: مطمئن هستم که کشورهای عضو اوپک همراهی می‌ کنند و بازگشت ایران به بازار را مدنظر قرار می‌ دهند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: افزایش عرضه نفت ایران، تاثیر منفی بر بازار نخواهد گذاشت.

زنگنه در ادامه موضوع ارسال نامه ایران به اوپک را تایید کرد و افزود: بله، ایران به اوپک نامه ای نوشته است. مضمون آنهم این است که ایران بعد از برداشته شدن تحریمها، در فاصله خیلی کوتاهی تولید نفت خود را به مقدار پیش از تحریمها خواهد رساند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: از اوپک خواسته ایم این مساله را در تصمیماتش لحاظ کند.

زنگنه در پاسخ به پرسشی در خصوص انتظارش از اوپک پس از ارسال این نامه نیز گفت: اگر اعضای اوپک می خواهند قیمت ها در همین حدود بماند انتظار داریم جا برای ورود نفت ایران باز کنند.  

وزیر نفت ایران درباره اینکه آیا فکر می کند اوپک تصمیمی در این باره اتخاذ کند یا خیر؟ بیان کرد: ما نامه خود را نوشته ایم و در خصوص اقدام خود برای افزایش تولید نفت منتظر تصمیم هیچکس نیستیم. اوپک سقف تولید دارد و این سقف فعلا بین کشورها تقسیم نشده است.

به گزارش مهر، دومین نشست تخصصی ششمین سمینار سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با سخنرانی بیژن زنگنه، رئیس این نشست تخصصی آغاز شد؛ این نشست در کاخ تاریخی هافبورگ برگزار شد.

عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، اسدروبال چاوز، وزیر نفت ونزوئلا، دهرمیندر پردهان، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، آلدو فلورس کوئیروگا، دبیرکل مجمع جهانی انرژی و اوربان روسناک، دبیر کل سازمان انرژی اتحادیه اروپا حضور دارند.

سمینار بین‌المللی اوپک که هر سه سال یکبار برگزار می شود، یکی از قدیمی ترین رویدادهای انرژی در جهان به شمار می آید و وزیران نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، مدیران نهادهای بین المللی، مدیران شرکت های نفتی دولتی و بین المللی، مدیران دیگر صنایع، نهادهای مشهور علمی، تحلیلگران و نمایندگان رسانه های جهانی را گردهم می آورد.

کد خبر 2767824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha