۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۲۹

آیت الله شاهچراغی:

استان سمنان در جذب زکات به عنوان یک واجب دینی جایگاه مناسبی دارد

استان سمنان در جذب زکات به عنوان یک واجب دینی جایگاه مناسبی دارد

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به امتیاز بالای این استان در جذب و توجه به امر مهم زکات گفت: باید دور از شعار به مسئله این واجب دینی و نقش آن در فقر زدایی جامعه توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای زکات استان سمنان که در محل دفتر خود انجام شد با اشاره به اهمیت و نقش زکات در فقر زدایی از جامعه افزود: نحوه استفاده و هزینه صحیح و بجای زکات و اطلاع رسانی به مردم می تواند نقش مهمی در ترغیب به پرداخت زکات در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان نقش کلیدی مبلغان زکات در استان سمنان برای آگاهی بخشی به مردم خاطر نشان کرد: مبلغان دینی با بهره گیری از روش های نوین و مؤثر نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ زکات دارند و در این بین عاملان امر ترویج و جمع آوری زکات نیز می بایست به صورت عملی در امر جمع آوری زکات فعالیت داشته و باعث جلب اطمینان بیشتر مردم شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نقش رسانه ها و روحانیان اعزامی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در راستای بسترسازی و تبلیغ و ترویج پرداخت زکات و نحوه مصرف آنرا قابل توجه دانست و افزود: روحانیان در این راستا باید حمایت و تبلیغ بیشتری داشته باشند.

استاندار سمنان نیز در این نشست از زکات به عنوان یکی از اصول اسلامی و حاکمیتی یاد و تصریح کرد: دین مبین اسلام به عنوان کاملترین دین برای تمامی مشکلات و معضلات جامعه راهکار عملی ارائه کرده است و امر زکات نیز در این راستا بسیار قابل توجه است.

محمد وکیلی با یادآوری این مطلب که جمع آوری زکات مصداق همدلی و همزبانی در جامعه به شمار می رود عنوان کرد: باید به روستاهای زکات دهنده متناسب با پرداخت میزان زکاتشان توجه ویژه شود .

وی با تاکید بر اینکه باید با فرهنگ‌سازی یک جنبش و تحول خاصی برای پرداخت زکات در سطح استان ایجاد شود، از اقدامات قابل توجه کمیته امداد و روحانیان در ارتقاء سطح پرداخت زکات تقدیر کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان نیز با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده به فقرا اختصای می یابد، افزود: دین مبین اسلام به امر زکات تاکید بسیار دارد که زكات توانگری و دارایی، نیكی به همسایگان و صله رحم از جمله آن است.

نجفعلی انتظاری همچنین ۴۰ درصد زکاتهای پرداختی را سهم پروژه های عمرانی ذکر کرد و افزود: زکات در راستای برقراری عدالت اجتماعی امری ضروری و قابل توجه است.

وی ضمن بیان اینکه از دستگاه های اجرایی استان خواسته ایم تا نماینده ای را برای کارشناسی زکات معرفی کنند، تصریح کرد: زکات به عنوان یک اصل اجتماعی در میان قوانین اجتماعی اسلام بسیار بی نظیر است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان هم در این نشست گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته طی یک سال اخیر در این اداره ارائه داد و گفت: نقش نماز و زكات در شكل دادن به اجتماع پیشرفته اسلامی بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام نجف زاده در خاتمه با اشاره به جمع آوری حدود ۲۲۰ میلیارد ریال زکات در استان سمنان طی سال ۹۳، تاکید کرد: این رقم قابل توجه نشان از دین باوری مردم استان دارد.

کد خبر 2775041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha