۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷

باقرزاده:

ارس سرمایه پذیرترین منطقه آزاد کشور است

ارس سرمایه پذیرترین منطقه آزاد کشور است

جلفا - معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه ارس سرمایه پذیرترین منطقه آزاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، باقرزاده دوشنبه در همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان با اشاره به حجم میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد ارس وجود دارد که از این میان ۱۰۷ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال احداث می باشند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین و سرمایه پذیرترین منطقه آزاد کشور، سرمایه گذاری های مشارکتی با کشورهای ترکیه آذربایجان و سایر کشورها را تجربه کرده است، گفت: هم اکنون ۳۵ واحد تولیدی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد ارس فعالیت دارند.

باقرزاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس از سرمایه گذاری های با اهداف صادراتی حمایت می کند، افزود: مزیت های سرمایه گذاری خارجی منطقه آزاد ارس زمینه را برای حضور فعالان عرصه تولید و صادرات آماده کرده و هم اکنون سرمایه گذاران خارجی بعنوان یک ارسوند در این منطقه فعالیت می کنند.

معاون اقتصادی و سصرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، دولت تدبیر و امید مصمم است تا با استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد؛ سظح اشتغالزایی، خودکفایی در تولید، افزایش درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی را ارتقا دهد.

گفتنی است همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق آذربایجان و ترکمنستان با حضور سفرای ایران در کشورهای ترکمنستان و آذربایجان و همتایان آنها، مدیرکل کشورهای مشترک‌المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه، رؤسای ستاد توسعه اقتصادی و اتاق ایران و عراق، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، رایزنان بازرگانی، تجار و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف برگزار شد.

کد خبر 2779628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha