۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷

کنسرت مشترک خواننده ایرانی و ترک

کنسرت مشترک خواننده ایرانی و ترک

کامران رسول زاده خواننده پاپ در شب موسیقی ایران و ترکیه در استانبول کنسرت مشترکی را با خواننده ترک برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران رسول زاده با اعلام این خبر افزود: همواره تلاش داشتم موسیقی وطنم را که یکی از عمیق ترین و پرمحتواترین موسیقی های جهان است به مردم دنیا معرفی کنم و کنسرت مشترک من و مورات ککیلی در سالن کنگره خلیج استانبول می تواند نقطه عطفی در آغاز مناسبات درست و اصولی این قبیل حرکات باشد.

وی با اشاره به این نکته که کنسرت مشترک وی با مورات ککیلی با حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد انجام می گیرد، توضیح داد: به نظر من این کنسرت اتفاقی است که  بی شک در تاریخ موسیقی ایران ثبت خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با اجرایی درخور فرهنگ ایرانی، رضایت مخاطبان ایرانی و ترک این کنسرت را جلب کنیم.

مورات ککیلی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این کنسرت بیان کرد: چند سال پيش شخصی که بعدها فهميدم نامش کامران رسولزاده است برای من نسخه فارسی ترانه معروف «همين امشب می‌ميرم» را فرستاد و همين موجب آشنایی من با موسيقی ایران شد. بعد از شنيدن این آهنگ موافقت خودم را با استفاده از ملودی آهنگم اعلام کردم و در نهایت محصول کار ترانه ای یه همین نام شد.

این خواننده گفت: همين اثر باعث شد ما با همدیگر چند بار در ترکيه دیدار کنيم و این دیدار در نهایت به یک دوستی عميق و خوب رسيد. در یکی از این دیدارها کامران برای من نمونه کاملی از موسيقی ایران را به عنوان هدیه آورده بود که انجمن موسيقی ایران آن را تهيه کرده بود و من این مجموعه را گوش دادم و معتقدم موسيقی ایران قابليت های بالایی دارد و آثار ارزشمندی در این چند ساله در ایران منتشر شده که نشان از سابقه طولانی ایران در موسيقی دارد.

کنسرت مشترک کامران رسول زاده و مورات ککیلی که بنا بر اعلام روابط عمومی این کنسرت، مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد و به تهیه کنندگی بحش خصوصی برگزار می شود، نخستین اجرای مشترک یک خواننده ایرانی و یک خواننده ترک‌زبان است که به زودی در استانبول روی صحنه می رود.

مورات ککیلی قرار بود مرداد سال ۹۲ بود به مناسبت برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت کنسرتی در ایران برگزار کند که لغو شد.

کد خبر 2781580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha