۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۵

امام جمعه رامیان:

اصناف حضور موثری در صحنه های مختلف انقلاب داشته اند

اصناف حضور موثری در صحنه های مختلف انقلاب داشته اند

رامیان- امام جمعه رامیان گفت: اصناف حضور موثری در صحنه های مختلف انقلاب داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین طاهری، در خطبه های نماز جمعه شهرستان، با اشاره به اول تیر روز اصناف و تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: اصناف حضور موثری در انقلاب، دفاع مقدس و صحنه های مختلف اجتماعی و سیاسی داشته اند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که با مردم، مساجد و روستاها در راستای تبلیغ اسلام و با اعزام مبلغین و مروجین ارتباط تنگاتنگی دارد.

با اشاره به تعبیر پیامبر اسلام (ص) در شان و منزلت ماه مبارک رمضان گفت: «ماه خدا با برکت، رحمت و مغفرت به سوی شما می آید، خود را آماده کنید تا از این فرصت استفاده کامل را داشته باشید.»

وی اظهار کرد: خانه خدا یکی از ساده ترین خانه هاست ولی همچنان که خانه خدا با نسبت به خداوند کریم ارزش پیدا می کند انسان نیز با روح خدایی خود دارای ارزش و اشرف مخلوقات است.

حجت الاسلام طاهری افزود: ماه رمضان ماه خوب شدن، مبارزه با گناهان و فرصتی برای بهشتی شدن است و نتیجه ماه مبارک رمضان تقواست و باید این تقوا را در طول سال حفظ کنیم.

امام جمعه رامیان با اشاره به ۳۱ تیرماه سالروز شهادت دکتر چمران، بیان کرد: شهید چمران انسان بسیار عارف و با معرفتی بود و با داشتن تحصیلات عالیه در آمریکا هیچگاه تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار نگرفت. در نهایت در بهترین حالات به دیدار معبودش نائل آمد.

وی ادامه داد: همه دانشگاهها، دانشجویان و اساتید باید با پیروی از این انسان والا، نسبت به وظایف اجتماعی و جایگاه خود در حفظ کیان اسلام معرفت و شناخت داشته باشند.

حجت الاسلام طاهری ضمن محکوم کردن جنایات سعودی ها در اول ماه رمضان، انفجار چهار مسجد و به شهادت رسیدن مردم مسلمان یمن، گفت: سه گروه داعش، رژیم صهیونیستی در غزه و رژیم سعودی در یمن رتبه اول کودک کشی را در دنیا به دست آورده اند و برای این جنایت بزرگ در خانه خدا هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدا، تصریح کرد: مردم یکبار دیگر عهد و پیمانی مجدد با شهدا بستند که راه شهدا ارتباط با خدا، ارتباط با ولایت، مقاومت و ایثار است.

امام جمعه رامیان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ایران با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و با حفظ حقوق ملت ایران و برطرف شدن تحریم های ناجوانمردانه، تفاهم نامه را امضا کنند.

کد خبر 2782637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha