۹ تیر ۱۳۹۴، ۹:۲۳

خسرو قمری در گفتگو با مهر:

قول سه سهمیه المپیک در دوچرخه‌سواری را می‌دهم/ مشکل مالی داریم

قول سه سهمیه المپیک در دوچرخه‌سواری را می‌دهم/ مشکل مالی داریم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید این رشته تا مهرماه دو سهمیه المپیک دیگر کسب می‌کند تا مجموع سهمیه‌های این رشته برای المپیک ریو به عدد سه برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در سال ۹۳ دومین سهمیه المپیک کاروان ورزش ایران را کسب کرد. اتفاقی که رئیس فدراسیون امیدوار است تا مهرماه دو مرتبه دیگر برای ایران تکرار شود.

در حالی‌که تقریبا همه فدراسیون‌های ورزشی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، خسرو قمری معتقد است اعتبارات دوچرخه‌سواری ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کمیته ملی المپیک و وزارتخانه همکاری لازم را با این فدراسیون داشته است.

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مصاحبه ای پاسخگوی سوالات خبرنگار مهر بود که این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

* سال پرکاری را پشت سر گذاشتید و ماه‌های بسیار حساسی هم پیش رو دارید. در این مورد توضیح می‌دهید؟
- بله دقیقا، بعد از پشت سرگذاشتن برنامه گسترده کاری در سال ۹۳، از پانزدهم فروردین کار تقویم سال ۹۴ را آغاز کردیم. مسابقات کشوری با نظم و انضباط خاصی در رده‌های مختلف و بخش بانوان و آقایان پیگیری شد و ورزشکاران ما در قالب تیم های باشگاهی در مسابقاتی که دارای امتیاز و رنکینگ کسب سهمیه بوده شرکت کرده‌اند. این روند البته ادامه نیز خواهد داشت. 

* به رقابت ورزشکاران در قالب باشگاه‌ها اشاره کردید، نقش این باشگاه‌ها در توسعه رشته چیست؟
- به صراحت اعلام می‌کنم باشگاه‌ها می‌توانند کمک زیادی به ما کنند و منشا اثرات خوبی برای ما باشند. پیشرفت دوچرخه‌سواری ما با کمک همین باشگاه‌ها صورت می‌گیرد. خوشبختانه در برخی باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری خوبی از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و نتایج آن را هم می‌بینیم. ما تنها می‌توانیم شرایط رقابتی خوبی برای باشگاه‌ها و اسپانسرها به وجود بیاوریم و در این راه به کمک نیاز داریم.

* یکی از دغدغه‌های فدراسیون‌های ورزشی مشکلات مالی است، در دوچرخه‌سواری اوضاع به چه صورت است؟
- نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش اعتبار داریم. در سال گذشته ۱۰۸ درصد منابع تخصیصی را از وزارتخانه گرفتیم. توقعات ما هم از کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش و جوانان برآورده شد. به هر حال مشکلات مالی برای ما هم وجود داشته و دارد ولی با تعامل و ارتباط خوب با کمترین حاشیه‌ها و مشکلات توانستیم برنامه‌های‌مان را عملی کنیم. امیدواریم امسال دولت و مجلس نیز منابع خوبی برای ورزش کنار بگذارند چرا که سال حساس پیش از المپیک است و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

سی اُمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان

* در بخش سرمربیگری تیم های ملی تغییرات یا تصمیم خاصی مد نظر دارید؟
- قبل از اینکه کاری کنیم منتظریم تا منابع تخصیصی به دستمان برسد تا گزینه های خوبی با توجه به بودجه مان انتخاب کنیم. در رشته کورسی که در دی ماه مسابقه داریم چند گزینه مورد بررسی داریم. در کوهستان نیز دو مربی دانهیل و کراس کارهای خود را انجام می دهند. یک گزینه استعدادیابی نیز مدنظر داریم که که سالهای گذشته نیز با ما کار کرده و منتظر نهایی کردن کارها هستیم. یک مربی سطح بالا برای رشته های سرعت بانوان و آقایان نیز نیاز داریم که بر اساس منابع تخصیصی باید تصمیم بگیریم.

* با توجه به زمان باقی مانده تا المپیک ریو، چند فرصت کسب سهمیه داریم؟
- قول می دهم صددرصد نیمه اول مهرماه دو سهمیه دیگر بگیریم و مجموع سهمیه های ما به عدد سه برسد. در بخش پیست و کوهستان این موضوع مستلزم این است که بتوانیم در رقابتهای مختلفی حضور فعال داشته باشیم. اگر کمی غفلت کنیم از سایر کشورها عقب می افتیم.

* به عنوان رئیس، مشکل اصلی فدراسیون دوچرخه‌سواری را در چه می‌بینید؟
- به هر حال مسائل مالی یکی از بزرگترین مشکلات است. اما جا دارد از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر کنم که با وجود دغدغه های مالی، مشکلات ما را همیشه حل کرده اند. بخش عمده‌ای از مشکلات ما عدم حمایت اسپانسر در بخش ملی است. آن چیزی که ما نیاز داریم کمک رسانه ملی است که اسپانسر هم توجه بیشتری کند.

* با معضل دوپینگ در دوچرخه سواری چه می کنید؟ این خطر هنوز هم ورزشکاران را تهدید می‌کند؟
- بله متاسفانه، اما دیگر اگر کسی دوپینگ کند نمی تواند بگوید نمی دانستم و آگاهی نداشتم چون ما کلاس های آموزشی و اطلاعیه های زیادی در این خصوص به همه ارائه کردیم و هیچ توجیهی برای ما پذیرفتنی نیست. قوانین هم به صورتی شده است که هر ورزشکاری دوپینگ کند مقصر صددرصد خودش است و تنها خودش مورد توبیخ قرار می گیرد و بهانه تراشی ها فایده ای ندارد.

* از میزبانی قهرمانی آسیا تریال چه خبر؟ استقبال به چه صورت بوده است؟
- ما برای اولین بار میزبان مسابقات قهرمانی آسیا تریال شده ایم. امیدواریم این رقایتها با استقبال خوب کشورهای آسیایی همراه باشد تا به حال حدود ۳ یا ۴ کشور برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند که امیدوارم میزبانی شایسته ای از این رقابتها داشته باشیم.

* به عنوان سوال آخر عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- برنامه پرکار فدراسیون دوچرخه سواری مسئولیت ما را نیز سخت تر کرده است. ما بدون در نظر گرفتن محدودیت ها و مشکلات کار می کنیم و امیدواریم همچون بازی های آسیایی که نتیجه بسیار خوبی کسب کردیم برای المپیک ریو نیز موفق عمل کنیم.

کد خبر 2788089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha