۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰

پرونده استانی مهر؛

بررسی روند بازسازی سینما فلسطین همدان - ۲

بررسی روند بازسازی سینما فلسطین همدان - ۲

همدان-رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه برای تکمیل سینما فلسطین همدان ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است، گفت: سینما فلسطین همدان در صورت تامین اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سینما فلسطین که در میدان اصلی شهر همدان قرار گرفته و یکی از دو سینمای شهر همدان است، درسال ۱۳۱۰ با نام الوند با حضور هنرمندان به صورت یک سالن لژ و بالکن با ظرفیت ۵۰۰ صندلی افتتاح شد و  در سال ۱۳۳۷ نیز سینما قدس با نام هما به صورت یک سالن لژ و بالکن با ظرفیت ۵۲۰ صندلی و دو دستگاه آپارات KPT فعالیت خود را آغاز کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سینما فلسطین در سال ۱۳۶۰ با ظرفیت ۵۰۰ صندلی در دو سالن لژ و بالکن با دو دستگاه آپاراتKPT توسط بنیاد مستضعفان بازسازی شد.

براساس بررسی ها در مجموع سالن های سینماهای استان همدان از سال ۱۳۸۵ تاکنون توسط حوزه هنری استان همدان با همکاری و مشارکت سازمان توسعه سینمایی سوره و سینما شهر در سیر جدید بازسازی قرار گرفته اند.

سینما فلسطین همدان از زمستان سال ۸۵ به دلیل گودبرداری مجموعه تجاری پشت این سینما تعطیل و پس از اتمام گود‌برداری و صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ مبنی بر استحکام ساختمان سینما، این مکان آماده بازسازی و زیبا‌سازی و تبدیل به دو سالن مجهز و به روز شد اما در حالی که تعطیلی این سینما نهمین سال پیاپی خود را می گذارند هنوز شاهد بازگشایی آن نیستیم.

خبرگزاری مهر به منظور بررسی وضعیت بازسازی این سینما پرونده پیگیری را باز کرده و در این راستا با رئیس حوزه هنری همدان به گفتگو نشست.

سید محمد باقر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کار بازسازی سینما فلسطین همدان از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است، بیان داشت: بعد از سال ۸۸ اعتبارات برای بازسازی سینما فلسطین تزریق می شد اما به طور مداوم و مستمر نبود.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته کار بازسازی جدی تر دنبال شد، افزود: طبق پیگیری های انجام شده استانداری همدان اعتبارات استانی به میزان ۳۰۰ میلیون تومان به سینما فلسطین اختصاص یافت.

حسینی در این خصوص ادامه داد: علاوه بر اعتبارات استانی قول هایی از سوی شرکت های وابسته به حوزه هنری و موسسات سینمایی تهران برای تامین اعتبار و تجهیزات سینما فلسطین همدان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای قول هایی داده شده برای تامین اعتبارات، اعلام شد که کار بازسازی سینما فلسطین همدان در فصل بهار به اتمام می رسد و سینما افتتاح می شود، بیان کرد: در حال حاضر کارهای دکور سینما فلسطین رو به اتمام بوده و پارچه کوبی انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان بیان داشت: قول هایی که برای تامین تجهیزات از سوی شرکت های وابسته به موسسات سینمایی و حوزه هنری داده شده بود ۱۰۰ درصد اجرایی نشده است.

حسینی با بیان اینکه کف پوشی و صندلی های سینما هنوز آماده نیست، بیان داشت: درصورت تامین اعتبار و تامین تجهیزات سینما فلسطین تا عید فطر افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای کار بازسازی سینما فلسطین همدان تاکنون یک میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار استانی جذب شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به اینکه برای اتمام و بهره برداری از سینما فلسطین همدان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، بیان داشت: کوتاهی موسسات تهرانی از لحاظ تعامل بوده و در صورت تامین اعتبار سینما فلسطین همدان تا عید فطر به بهره برداری می رسد.

کد خبر 2788173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha