۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۵

حجت الاسلام عابدینی:

عمر با ارزش انسان نباید در جناح بندی ها تلف شود

عمر با ارزش انسان نباید در جناح بندی ها تلف شود

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: عمر انسان با ارزش و گرانبهاست و انسانهای مومن و عاقبت اندیش نباید اجازه دهند سالهای عمرشان در جناح بازی و گروه بندی ها تلف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه هفتگی تفسیر قران کریم که عصر سه شنبه در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد اظهارداشت: نباید عمر با ارزش انسان در احزاب و جناح ها تلف شود، بلکه باید سالهای عطا شده عمر را در راه معامله با خداوند متعال صرف کنیم زیرا چنین مسیری عبادت خداوند محسوب شده و موجب عزت انسان می شود.

حجت ‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: همه دنیا به نوعی از معاملات مختلف تشکیل شده که عده‌ای راه و رسم آن را می‌دانند و سود می‌برند و عده‌ای با راه و رسم آن آشنا نیستند و ضرر می کنند اما در این میان انسان‌هایی نیز در دنیا در حال عبادت هستند که آنها باید هوشیار باشند تا در معاملات، به انحراف نروند و به‌ جای عبادت خالصانه و بدون ریا به سمت پرستش هوا و هوس و معامله با شیطان حرکت نکنند.

قزوین امام جمعه

وی گفت: انسان باید قدر فرصت‌های خود را بداند و به این نکته توجه داشته باشد که فرصت از دست‌ رفته هرگز باز نمی‌گردد لذا انسان زمانی پیروز و موفق است که از فرصت‌های خود برای معاملات خوب در دنیا که در مسیر خداوند قرار دارد استفاده کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: هیچ‌ چیزی در دنیا ارزش آن را ندارد که انسان آن را در مقابله با خداوند در برابرش قرار دهد اگر انسان به دنبال معامله با خداوند باشد و جان و مال خود را در این مسیر هزینه کند هرگز متضرر نشده و بهشت را نصیب خود می کند و به زندگی ابدی دست می یابد.

عابدینی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم در خصوص آثار قرائت سوره تغابن به نقل حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص این سوره مبارکه هم اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر کسی سوره تغابن را قرائت کند از مرگ‌های ناگهانی و حادثه خطرناکی که منجر به مرگ او شود در امان می‌ماند.

امام ‌جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند قرآن را امام و پیشوای خودتان انتخاب کنید و هرکس قرآن را امام، پیشوا و رهبر خود قرار دهد قرآن تا بهشت وی را رهبری می‌کند و سوره تغابن یکی از مصداق‌های بسیار خوب این حدیث گرانقدر است و هر کس در دنیا با این سوره رفاقت کند این سوره موجب بهشت رفتنش می شود.

قزوین امام جمعه

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد: حضرت علی(ع) معامله انسان‌ها در دنیا را سه قسمت دانسته اند که عده‌ای با خدا معامله می‌کنند تا از جهنم نجات پیدا کنند که این نوع عبادت ویژه بردگان است، عده‌ای با خداوند معامله می‌کنند تا اهل بهشت شوند که عبادت بازرگانان است و عده‌ای با خداوند معامله می‌کنند برای حب خدا و این نوع عبادت، عبادت آزادگان است و از ارزش و جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

وی تأکید کرد: در دنیا انسان نباید برده افراد دیگر شود و وقت و استعداد خود را به غیر از خدا بفروشد زیرا این معامله زیانبار و خسران آور است.

امام جمعه قزوین اظهارداشت: در قیامت عده‌ای از انسان‌ها حسرت می‌خورند که در دنیا معاملات بی‌ارزشی انجام دادند و عمر خود را صرف چیزهایی کردند که در آخرت نزد خدا به حساب نمی آمد لذا امیدواریم در زندگی امروز دچار حزب بازی و گروه گرایی نشوید و از امور الهی و معنوی خدایی دوری نکنید.

 

کد خبر 2848617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha