۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

مدیر ستاد اقامه نماز اردبیل تاکید کرد؛

تربیت نسل توحیدی هدف برنامه‌ های ترویج نماز است

تربیت نسل توحیدی هدف برنامه‌ های ترویج نماز است

اردبیل- مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: تربیت نسل توحیدی و آشنا به آموزه های دینی در راس اهداف برنامه های ترویج نماز دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شکر الله عبدی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: نماز محور برنامه های دینی و اعتقادی است و قویا جهت توسعه آموزه های دینی به صورت محور مورد توجه است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در برنامه های  خود تربیت نسل توحیدی را در نظر دارد و با هدف تمرکز بر گروه های سنی کودک، نوجوان و جوان به دنبال اجرای برنامه های متعدد است ...

مدیر ستاد اقامه نماز استان  خانواده را اولین نهاد تاثیرگذار در تربیت نسل جدید دانست و با تاکید به ضرورت بهره گیری از این ظرفیت اضافه کرد:در عین حال باید از ظرفیت مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها به شکل بهینه استفاده شود.

عبدی با تاکید به اجرای برنامه های متعدد توسط ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: محور فعالیت ها آموزشی فرهنگی بوده و در نظر دارد با بسیج ظرفیت سایر دستگاه ها در راستای تربیت نسل جدید اقدام کند.

وی از جمله برنامه های در دست اجرا را طرح گفتمان خانواده مطهر و خانه بهشتی با محوریت آموزش مادران، منادیان گلبانگ با محور شناسایی اذان گویان و قیام با هدف اعزام مبلغ به روستاهای فاقد روحانی برشمرد.

به گفته مدیر ستاد اقامه نماز استان در عین حال طرح سلامت معنوی و طلایه داران نور در کنار طرح ملی نیک با عنوان نماز یاوران کوچک در مهدهای کوچک، یاوران نماز در حوزه های علمیه و شجره طیبه صالحین و طرح ملی تدین با عنوان تشکیلات دانشجویی یاوران نماز در دانشگاه ها برای گروه های سنی مختلف جامعه تدارک دیده شده است.

عبدی از برگزاری طرح منهاج با هدف احیای نماز بازاریان و کسبه خبر داد و افزود: در عین حال طرح سفیران صبح به منظور احیای نماز صبح در مساجد استان اجرا می شود.

وی با ابراز امیدواری از توسعه این طرح تا ۷۰ مسجد در سال جاری اضافه کرد: کمیته ای از دستگاه های مختلف اجرایی به منظور اجرای این طرح تشکیل شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اشاره به برگزاری مسابقه سراسری نماز در کلام نور، گفت: این مسابقه برای حوزه های علمیه طراحی شده و هدف از آن ترویج فرهنگ کتابخوانی میان طلاب و تقویت تعامل و ارتباط دوسویه مساجد و افراد تاثیرگذار جامعه است.

عبدی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نماز و فضاسازی مجازی  افزود: در عین حال مسابقه خاطره نویسی و شب شعر با شناسایی شاعران دینی و مذهبی پیش بینی شده است.

به گفته این مسئول علاقمندان برای ثبتنام در طرح های فوق می توانند به پایگاه اینترنتی نماز و یاوران نماز مراجعه کنند.

کد خبر 2849146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha