۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۹:۳۶

بسکتبال جوانان جهان - یونان؛

برنامه دیدارهای روز پایانی مسابقات/ آمریکا و کرواسی در فینال

برنامه دیدارهای روز پایانی مسابقات/ آمریکا و کرواسی در فینال

دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان امروز با برگزاری هشت دیدار و تعیین جایگاه نهایی تیم‌های شرکت ‌کننده به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین روز از دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان روز گذشته با برگزاری هشت دیدار در هراکلیون یونان پیگیری شد. با توجه به دیدارهای برگزار شده در این روز از رقابتها و نتایج به دست آمده در آنها، تیم‌های فینالیست و همچنین تیم‎های مدعی کسب جایگاه‎های سوم به بعد مشخص شدند.

بر این اساس در یکی از مهمترین دیدارها در روز هشتم مسابقات، آمریکا مدافع عنوان قهرمانی در مصاف با میزبان صاحب برتری شد تا برای نهمین بار راهی مرحله نهایی این رقابتها شود. حریف آمریکا در مرحله فینال نیز تیم کرواسی شد که در مرحله نیمه نهایی بر ترکیه غلبه کرد و برای نخستین‎بار راهی دیدار پایانی مسابقات بسکتبال جوانان جهان شد.

صربستان حریف آمریکا در فینال دوره گذشته مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان (۲۰۱۳) بود. صرب‌ها که در رقابتهای سال ۲۰۱۱ نیز فینالیست شده بودند، در مسابقات امسال حتی از صعود به جمع هشت تیم برتر هم بازماندند. بازیکنان صربستان روز گذشته در یکی از دیدارهای تعیین رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم کره‌ای‌ها را شکست دادند تا حداقل امیدوار به کسب جایگاه نهم باشند.

اما در سایر دیدارهای برگزار شده روز گذشته، تیم‎های ایتالیا، کانادا در دیدار برای تعیین رده‎بندی تیم‎های پنجم تا هشتم مقابل حریفان خود پیروز شدند.  آرژانتین نیز برنده دیگر دیداری بود که برای تعیین رده نهم مسابقات برگزار شد.

تیم بسکتبال جوانان نیز در روز هشتم مسابقات در یک پیکار کاملا آسیایی مقابل چین که برای تعیین جایگاه‎های سیزدهم تا شانزدهم مسابقات برگزار شد، به برتری دست یافت. بعد از شکست برابر آمریکا، کرواسی، مصر، ترکیه و صربستان این نخستین برد بسکتبالیست‎های جوان ایران در این دوره از رقابت‎های قهرمانی جهان بود. 

نتایج دیدارهای برگزار شده در روز هشتم مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است: 

رده‌بندی تیم‎های اول تا چهارم (نیم نهایی) 
* آمریکا ۸۲ - یونان ۷۶
* ترکیه ۵۶ - کرواسی ۹۱

رده‎بندی تیم‌های پنجم تا هشتم
* ایتالیا ۸۳ - اسپانیا ۷۷
* کانادا ۶۶ - استرالیا  ۵۸

رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم
* آرژانتین ۷۴ - مصر ۶۴
* کره جنوبی ۱۰۹ - صربستان ۱۱۳

رده‌بندی تیم‌های سیزدهم تا شانزدهم
* جمهوری دومینیکن ۷۸ - تونس ۵۹
* ایران ۶۴ - چین ۵۹

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان امروز یکشنبه در هراکلیون یونان به پایان می‌رسد. در آغاز این روز از رقابتها دو تیم تونس و چین برای تعیین جایگاه پانزدهم مسابقات مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. سپس تیم بسکتبال جوانان کشورمان برای کسب جایگاه سیزدهم مقابل جمهوری دومینیکن قرار می‌گیرد که روز گذشته موفق به شکست تونس شد.

در ادامه هم سایر دیدارها برای تعیین جایگاه دیگر تیم‎ها برگزار خواهد شد تا نوبت به دیدار تیم‎های آمریکا و کرواسی برسد؛ این پنجاه و ششمین و آخرین دیدار دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان است که نتیجه آن تعیین کننده قهرمان این دوره از مسابقات خواهدبود.

برنامه دیدارهای روز پایانی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان در هراکلیون یونان به شرح زیر است:

دیدار فینال
* آمریکا - کرواسی

دیدار رده‌بندی
* یونان - ترکیه

رده‎بندی تیم‎های پنجم و ششم
* ایتالیا - کانادا

رده‌بندی تیم‎های هفتم و هشتم
* اسپانیا - استرالیا

رده‎بندی تیم‎های نهم و دهم
* آرژانتین - صربستان

رده‎بندی تیم‌های یازدهم و دوازدهم
* مصر - کره جنوبی

رده‎بندی تیم‌های سیزدهم و چهاردهم
* ایران - جمهوری دومنیکن

رده‌بندی تیم‎های پانزدهم و شانزدهم
* چین - تونس

کد خبر 2851600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha