۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹

در پایان رقابتهای بسکتبال جوانان جهان؛

ایران سقوط کرد، ترکیه مدال‎آور شد/ اعلام رده‌بندی نهایی تیم‎ها

ایران سقوط کرد، ترکیه مدال‎آور شد/ اعلام رده‌بندی نهایی تیم‎ها

دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال جوانان جهان درحالی به پایان رسید که آمریکا بدون باخت در صدر جدول ایستاد و تونس هم بدون برد در رده آخر؛ ضمن اینکه ترکیه با کسب مدال برنز وارد جدول توزیع مدال‎ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای روز نهم و پایانی به کار خود در هراکلیون یونان به پایان داد. در روز پایانی این دوره از مسابقات و در پنجاه و ششمین و آخرین دیدار برگزار شده، تیم بسکتبال جوانان آمریکا مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات که در روز نخست مسابقات موفق به شکست تیم ایران شد و در نهایت هم بدون باخت به دیدار پایانی راه یافت، موفق شد در مصاف با کرواسی صاحب برتری شده و برای ششمین بار جام قهرمانی را از آن خود کند.

آمریکا در حالی موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود در این دوره رقابت‌های بسکتبال جوانان جهان شد که پیش از این با ۵ مدال طلا و ۳ نقره در صدر جدول رده‌بندی کشورهای پرافتخار شرکت کننده در این مسابقات قرار داشت. آمریکا در پایان مسابقات یونان مجموع مدال‌های خود را به ۹ مدال (۶ طلا و ۳ نقره) رساند و جایگاهش را در صدر این جدول مستحکم‌تر کرد.

اما کرواسی در حالی صاحب مدال نقره شد که پیش از این هیچ تجربه‌ای از حضور در فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان داشت. ۲ مدال برنز مسابقات ۱۹۹۹ پرتغال و ۲۰۰۹ نیوزلند تنها افتخار این کشور از حضور در این رقابت‌ها بود. ترکیه که هم در مرحله دوم مسابقات تیم ایران را با شکست مواجه کرد، با پیروزی در دیدار رده‌بندی صاحب مدال برنز این دوره از مسابقات شد. این اولین مدال بسکتبال ترکیه از حضور در ادوار مختلف مسابقات جهانی جوانان بود. 

اما دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان در حالی به پایان رسید که یونان، میزبان این دوره از رقابتها که تا پیش از این یک مدال طلا، نقره و برنز در کارنامه داشت، با شکست در دیدار رده‌بندی به عنوان چهارم بسنده کرد و از دستیابی به یک مدال دیگر بازماند. همچنین در این دوره از رقابت‌ها صربستان که طی دو دوره گذشته مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان فینالیست شده بود، اصلا به جمع هشت تیم برتر هم صعود نکرد. 

همچنین تیم بسکتبال جوانان ایران هم در روز پایانی این دوره از رقابتها و در دیدار برای تعیین جایگاه سیزدهم مقابل جمهوری دومنیکن شکست خورد و چهاردهم شد. این جایگاه با مجموع ۶ باخت برابر آمریکا، کرواسی، مصر، ترکیه، صربستان و جمهوری دومنیکن و تنها یک برد مقابل چین به دست آمد. 

بسکتبال - مسابقات جوانان جهان

نتایج به دست آمده در روز پایانی دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:
دیدار نهایی
* آمریکا ۷۹ - کرواسی ۷۱

دیدار رده‌بندی
* یونان ۷۱ - ترکیه ۸۰

رده‎بندی تیم‎های پنجم و ششم
* ایتالیا ۴۴ - کانادا ۷۷

رده‌بندی تیم‎های هفتم و هشتم
* اسپانیا ۷۲- استرالیا ۱۰۳ 

رده‎بندی تیم‎های نهم و دهم
* آرژانتین ۷۶ - صربستان ۷۷

رده‎بندی تیم‌های یازدهم و دوازدهم
* مصر ۱۰۱ - کره جنوبی ۸۸

رده‎بندی تیم‌های سیزدهم و چهاردهم
* ایران ۵۰ - جمهوری دومنیکن ۷۱

رده‌بندی تیم‎های پانزدهم و شانزدهم
* چین ۸۰ - تونس ۶۸

به گزارش مهر، در پایان دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان که به مدت ۹ روز در یونان پیگیری شد، تیم آمریکا با ۷ برد و بدون باخت قهرمان شد و در صدر جدول رده‎بندی قرار گرفت و تونس هم با ۷ باخت و بدون برد در آخرین رده ایستاد. رده‎بندی شانزده تیم شرکت کننده در پایان این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است: 

۱- آمریکا (۷ برد و بدون باخت)
۲- کرواسی (۵ برد و ۲ باخت)
۳- ترکیه (۶ برد و یک باخت)
۴- یونان (۵ برد و ۲ باخت)
۵- کانادا (۶ برد و یک باخت)
۶- ایتالیا (۴ برد و ۳ باخت)
۷- استرالیا (۳ برد و ۴ باخت)
۸- اسپانیا (۳ برد و ۴ باخت)
۹- صربستان (۵ برد و ۲ باخت)
۱۰- آرژانتین ( ۲ برد و ۵ باخت
۱۱- مصر(۳ برد و ۴ باخت)
۲- کره جنوبی (یک برد و ۶ باخت)
۱۳- جمهوری دومنیکن (۳ برد و ۴ باخت)
۱۴- ایران (یک برد و ۶ باخت)
۱۵- چین (۲ برد و ۵ باخت)
۱۶- تونس (بدون برد و ۷ باخت)

سقوط سه پله‌ای بسکتبال جوانان ایران
به گزارش خبرنگار مهر، تیم بسکتبال جوانان ایران در دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به عنوان چهاردهم اکتفا کرد این درحالی است که در دوره پیشین این مسابقات (۲۰۱۳ پاراگوئه) ایران با مجموع ۲ بر و ۶ باخت یازدهم شد. البته ایران سال ۲۰۰۳ برای نخستین‌بار در مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به میزبانی یونان شرکت کرد و با ۷ باخت و یک برد شانزدهم شد. در رقابتهای ۲۰۰۹ نیوزلند هم تیم بسکتبال جوانان ایران با یک برد و چهار باخت در رده پانزدهم قرار گرفت.

بسکتبال - تیم جوانان

۱۵ کشور مدال‌آور در مسابقات بسکتبال جوانان جهان
تا پیش از برگزاری مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان در یونان، ۱۴ کشور صاحب مدال این رقابت‌ها شده بودند اما مدل‌آوری ترکیه در این مسابقات، مجموع کشورهای صاحب مدال جهانی بسکتبال جوانان را به ۱۵ رساند.

در جدول توزیع مدال‌های مسابقات بسکتبال جوانان جهان، آمریکا با اقتدار و فاصله زیاد نسب به دیگر کشورها و با مجموع ۹ مدال (۶ طلا و سه نقره) صدرنشین است. صربستان هم با یک مدال طلا و دو نقره در رده دوم قرار دارد. ضمن اینکه در این جدول علاوه بر ترکیه، کشورهای روسیه و فرانسه هم تنها با یک مدال برنز صاحب جایگاه شدهاند.

جدول کشورهای مدال آور درادوار مختلف مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است: 

کشورمدال طلامدال نقرهمدال برنزمجموع
آمریکا۶۳-۹
صربستان۱۲-۳
یونان۱۱۱۳
لیتوانی۱۱۱۳
استرالیا۱۱-۲
اسپانیا۱-۱۲
یوگوسلاوی۱--۱
برزیل-۱۱۲
ایتالیا-۱۱۲
اتحاد جماهیر شوروی-۱-۱
آرژانتین --۲۲
کرواسی-۱۲۳
فرانسه--۱۱
روسیه--۱۱
ترکیه--۱۱
کد خبر 2852533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha