۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

رئیس شورای شهر و شهردار قزوین در پیامی مطرح کردند؛

دعوت از مردم قزوین برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

دعوت از مردم قزوین برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس

قزوین - رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار قزوین در پیامی مشترک از مردم قزوین برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، عباس ظاهری رئیس شورای اسلامی شهر قزوین به همراه مسعود نصرتی شهردار قزوین در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که سال‌ها پیش رهبر کبیر انقلاب این روز را به نام قدس شریف نامگذاری کرد، پیامی در حمایت از آزادی نخستین قبله گاه مسلمین صادر کردند.

در این پیام آمده است: شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان و تسلیت ایام شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (ع) ضمن محکوم کردن تمام طرح‌های خائنانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم فلسطین و با تأسی از اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و احیاگر روح مبارزه و جهاد، حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودها و راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همراه و همصدا با همه ملت‌های مسلمان در راهپیمایی پر شکوه روز جهانی قدس شرکت کرده تا با فریادی رسا و قاطع، حمایت راسخ خود را از ملت مقاوم و مبارز فلسطین اعلام کنیم.

شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین همچنین در این پیام از شهروندان فهیم، آگاه و انقلابی شهر قزوین نیز دعوت می‌کند با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دهند که آرمان مقاومت و آزادی قدس شریف و فلسطین عزیز را هرگز فراموش نمی‌کنند.

بانک اطلاعاتی املاک شهرداری قزوین راه اندازی می شود

احد چگینی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص راه اندازی بانک اطلاعاتی املاک در شهرداری اظهارداشت: با راه اندازی بانک اطلاعاتی املاک که در دستور کار شهرداری قرار گرفته امکان تهاتر املاک به شکل لحظه ای فراهم می شود و تعریف کاربری برای زمینهای موجود در شهر به شکل سیستمی انجام خواهد شد.

وی گفت: باید نظارت لازم بر همه امور شهرداری صورت گیرد که در این راستا تشکیل اطلاعات یکپارچه از زمین و مستغلات شهرداری ضروری است.

این عضو شورا تصریح کرد: شورای دوره چهارم از ابتدای آ؛ از فعالیت خود بر تشکیل این بانک اطلاعاتی تأکید داشت زیرا شهرداری برای اینکه به شکل مشخص و سازماندهی شده بداند در هر یک از نواحی شهری دارای چه املاکی است به این بانک نیاز دارد.

چگینی از خرید نرم افزار این سیستم در شهرداری خبرداد و  گفت: شهرداری موظف شده تا یک ماه آینده نسبت به شناسایی زمینها اقدام کند زیرا در سیستم شهرداری برای کاربری فضای سبز، آموزشی، خدماتی و فرهنگی به شکل میدانی اقدام نشده که امیدواریم با استفاده از این سیستم به امور مربوطه رسیدگی شود.

وی گفت: فعالیت املاک و مستغلات شهرداری متنوع است که برخی از آنها شوارع و سطح زیر آسفالت بوده و از زمان تشکیل شهرداری ها و حتی پیش از آن به تملک شهرداری درآمده است و قانون نیز این تملک را تأیید کرده و از آنجایی که کاربری دیگری ندارند جزو املاک بایگانی و راکد شهرداری به شمار می آیند.

وی ادامه داد: یک سری املاک مانند پارکها و فضای سبز به شکل محوری و خدماتی و برخی دیگر مانند انهار متروکه فاقد سند هستند، ولی قانون آنها را در ردیف املاک شهرداری قلمداد می کند.

رئیس کمیسیون املاک و توافقات شورای شهر اظهارداشت: برخی املاک در قالب توافق جدید به شهرداری انتقال یافته و در زمره دیگر دارایی ها و مستغلات این ارگان قرار می گیرند و برخی دیگر نیز املاک قولنامه ای محسوب می شوند که هم اکنون در تصرف برخی افراد بوده و شهرداری هنوز برای کسب مالکیت آنها اقدام نکرده است.

مسیر میدان ۲۲ بهمن تا چهارراه مولوی قزوین دوطرفه می‌شود

محمدرضا صدیقی نایب‌ رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین گفت: میدان ۲۲ بهمن (دروازه رشت) تا چهارراه مولوی دو طرفه و برای تردد عموم خودروها بازگشایی می‌شود.

وی زمان اجرایی شدن این طرح را پس از ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: با توجه به تقاضای بازاریان و کسبه محل، تغییر جهت خیابان مولوی تا تقاطع شهید انصاری (از شمال به جنوب) و اینکه ورود به این مسیر از جاده رشت و دو راهی همدان با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده، تصمیم مربوطه اخذ شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: دوطرفه شدن این مسیر از دروازه رشت تا چهارراه مولوی در تمام ساعات شبانه‌‌روز اعمال شده و تنها در ساعاتی از روز (۱۱ تا ۱۳) که شلوغ و پرتردد است، عبور و مرور برای ماشین‌های سواری و خودروهای شخصی ممنوع و فقط برای تردد خودروهای عمومی باز است.

کد خبر 2854619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha