۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱:۳۰

معاون شهردار تهران خبر داد؛

ورود ۲۰۰ اتوبوس تندرو و ۲۰ قطار مترو به پایتخت

ورود ۲۰۰ اتوبوس تندرو و ۲۰ قطار مترو به پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین بی آر تی و ۲۰ رام قطار مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی هفته­ های آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی، گفت: روزانه هر دستگاه اتوبوس ظرفیت جا­به ­جایی دو هزار مسافر و هر رام قطار نیز ظرفیت جابه­ جایی ۲۵ هزار مسافر را دارد. 

وی افزود: به این ترتیب روزانه ۴۰۰ هزار جابه ­جایی به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و ۵۰۰ هزار جابه ­جایی ناوگان ریلی تهران اضافه می ­شود و پایتخت با ظرفیتی بالغ­ بر ۹۰۰ هزار جابه جایی جدید در روز به استقبال اول مهر و آغاز سال جدید تحصیلی می ­رود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می ­کنیم تا بخش شمالی خط ۳ مترو را با بهره ­برداری از حداقل ۴ ایستگاه که مراحل پایانی آماده­ سازی خود را طی می­ کنند، هر چه زودتر راه­ اندازی کنیم، اظهار کرد: طول این خط ۱۸ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه­ است و به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳، در نظر داریم بیشترین قطارهای جدیدی که به ناوگان ریلی تهران اضافه می­ شود را وارد این خط نماییم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه علاوه بر تقویت ناوگان ریلی، ناوگان اتوبوسرانی تهران نیز به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید دو کابین بی آر تی که مجهز به استانداردهای یورو ۴ هستند، تجهیز خواهد شد، تصریح کرد: اتوبوس­ های جدید به خطوط مختلف سامانه تندرو با اولویت مناطق جنوبی شهر تزریق خواهند شد تا مسائل و مشکلات ناشی از کمبود اتوبوس در این سامانه تا جای ممکن کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه هم­زمان با آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه ­ها و افزایش سفرهای آموزشی، حدود ۲۰ درصد بر میزان جابه ­جایی­ های پایتخت اضافه می ­شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری تمامی توان خود را بکار خواهد گرفت تا با استفاده از حداکثر ظرفیت و با آمادگی کامل به استقبال اول مهر ماه برود.  

کد خبر 2855108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha