۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

بخشدار ویژه خارگ مطرح کرد:

اسکن زیردریایی برای یافتن اجساد جانباختگان سقوط بالگرد

اسکن زیردریایی برای یافتن اجساد جانباختگان سقوط بالگرد

بوشهر - بخشدار ویژه خارگ بر لزوم اسکن زیردریایی برای یافتن اجساد جان‌باختگان سقوط بالگرد در خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عسکر زارعی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی علت حادثه سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه افزود: همه امکانات و نیروها باید با بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیکی اسکن زیر دریایی اقدامات لازم برای یافتن اجساد جانباختگان حادثه را انجام دهند.

وی با بیان این که از همه تجارب و سوابق سوانح دریایی برای کمک به حل این موضوع باید بهره گرفت، اضافه کرد: همه تلاش‌ها باید به سمتی باشد که ضمن ایمن‌سازی ناوگان‌های حمل و نقل، باری و مسافربری و عملیاتی، نقاط ضعف و نقص را شناسایی و با توجه بیشتر به مقوله ایمنی در ماموریت‌ها و عملیات‌ها، نقاط قوت را تقویت کنیم تا شاهد این گونه حوادث نباشیم.

بخشدار ویژه خارگ همچنین آمادگی برای هر گونه همکاری در موضوعات ایمنی، اداری و تسهیل و تسریع در انجام ماموریت را اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود و مکان‌هایی که برای دپو بقایای بالگرد حادثه دیده نیاز است، در اختیار گذاشته خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: اولویت اول یافتن اجساد و شناسایی این اجساد است و همزمان باید علت حادثه مشخص و اعلام شود.

این نشست با حضور بخشدار ویژه خارگ، مسئولان شرکت سازمان هواپیمایی کشور، مشاور وزیر نفت، مشاور مدیرعامل فلات قاره و کارشناسان تجسس و امداد و نجات دریایی برگزار شد.

لازم به ذکر است که یک فروند بالگرد که دوشنبه‌شب برای انتقال بیمار از سکوی نفتی ابوذر در جزیره خارگ بلند شده بود، پس از دقایقی از پرواز ناپدید شد.

این بالگرد از نوع «اکو پاپا تانگو رومئو کیلو» EP.TRK و خلبان آن کاپیتان علی عزتی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود. کمک خلبان این هلی کوپتر پایخوان، بیمار با نام شجرات و همراه بیمار نیز حسینی نام داشتند.

کد خبر 2860031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha