۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰

نماز عید فطر در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد

نماز عید فطر در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - نماز عید سعید فطر در مصلای الغدیر شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز عید سعید فطر صبح شنبه به امامت آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد و حضور پرشکوه مردم و مسئولان در مصلای الغدیر خرم آباد برگزارشد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در حاشیه برگزاری نماز عید فطر با اشاره به اینکه در اسلام چهار عید بزرگ وجود دارد، اظهار داشت: اعیاد فطر، قربان، غدیر و جمعه چهار عید بزرگ در اسلام است.

عید فطر جشن دوری از گناه و اطاعت از خداوند است

وی با بیان اینکه فلسفه عید در اسلام رسیدن به قرب الهی و کمال است، تصریح کرد: هدف از جشن گرفتن در عید فطر به خاطر دوری از گناه و اطاعت از از خدای سبحان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امام علی (ع) می فرمایند هر روزی که در آن معصیت خداوند صورت نگیرد عید است، گفت: در بین اعیاد چهارگانه اسلام عید فطر از اهمیت خاصی برخوردار است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه عید فطر روز جشن بندگی و مغفرت است، تصریح کرد: عید فطر روز رسیدن به تقوای الهی است.

وی با تاکید بر اینکه مومنان در ماه مبارک رمضان به طاعت خداوند متعال، پرهیز از گناه و معصیت و انجام واجبات الهی مشغول می شوند، افزود: سرانجام پس از یک ماه مومنان اجتماع کرده و بندگی خود را جشن می گیرند.

تقوا و مغفرت الهی بزرگترین دستاورد ماه رمضان است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلامی در خطبه روز عید فطر به حدیث قدسی اشاره می کند و می فرماید خداوند متعال به بندگانش در روز عید بشارت می دهد که به خانه هایتان برگردید شما بخشیده شده اید، شما مرا خوشحال کردید و من امروز از شما خوشحالم، ادامه داد: امام علی(ع) نیز در خطبه روز عید می فرماید بشارت باد به شما بندگان که تمام گناهان شما آمرزیده شده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دستاوردهای فراوانی دارد که باید آنها را حفظ کنیم، تصریح کرد: معنویتی که در شب های قدر به دست آوردیم را قدر بدانیم که یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان همین معنویت است.

وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان کینه و کدورت ها را کنار گذاشتیم، به صله رحم پرداختیم، با هم مهربان بودیم و به فقرا و ایتام رسیدگی کردیم، افزود: این موارد از دستاوردهای ماه مبارک رمضان است که باید آنها را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان را تقوا و مغفرت الهی دانست و گفت: عید فطر روز خوشحالی مومنان است و این روز بزرگ را به همه مسلمانان تبریک می گویم.

کد خبر 2861114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha