۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹

سرپرست حوزه هنری استان سمنان:

«ره عشق» راهی چهارمین جشنواره تولیدات حوزه هنری کشور شد

«ره عشق» راهی چهارمین جشنواره تولیدات حوزه هنری کشور شد

سمنان- سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: واحد موسیقی حوزه هنری استان با اثر «ره عشق» در چهارمین دوره جشنواره تولیدات حوزه هنری مراکز استان ها شرکت می کند.

سید عباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این اثر از بخت خوبی در جشنواره برخوردار است، ابراز داشت: آلبوم موسیقی «ره عشق» کاری از گروه تنبورنوازان حافظ با آهنگسازی میرفرساد ملک‌نیا و خوانندگی فرشاد عباسی شامل ۱۱ قطعه به مدت ۴۵ دقیقه بوده که در سال ۹۳ از سوی واحد موسیقی حوزه هنری استان سمنان تولید شده است.

وی افزود: علاوه بر واحد موسیقی، واحد های هنرهای تصویری، کتاب و پویا نمایی نیز در این جشنواره با ارائه آثاری فاخر، استان سمنان را در چهارمین جشنواره تولیدات حوزه هنری مراکز استان ها، نمایندگی می کنند.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان با اشاره به حضور ۱۵ اثر هنرهای تصویری و پویانمایی و سه کتاب استان سمنان در جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری کشور افزود: ۱۵ فیلم مستند داستانی، انیمیشن و تله فیلم از تولیدات واحد هنرهای تصویری و پویانمایی حوزه هنری استان سمنان که طی سال های ۹۱ تا ۹۴ تولید شده اند به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ارسال شد.

دانایی ابراز داشت: فیلم های «پروانگی » به کارگردانی سعید خجسته فر، «ما سی نفر بودیم» به کارگردانی روح الله فخرو، «نزدیکی های غروب» به کارگردانی محمد اسکندرزاده در بخش مستند داستانی و تله فیلم «آسمان بی ستاره» به کارگردانی حیدر عباس زاده به جشنواره تولیدات ارسال شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش پویانمایی فیلم های «روزی حلال» به کارگردانی امیر طوسی، «سلامی برای روح الله» به کارگردانی بهروز خندان دل، «طراران» به کارگردانی محمد جواد بابایی، «تدبیر» به کارگردانی امیر طوسی و «رهایی فرشته» به کارگردانی رسول آذرگون، از جمله آثار ارائه شده است.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان با اشاره به تولیدات نوشتاری این حوزه برای ارائه به جشنواره تولیدات مراکز استان های حوزه هنری کشور ابراز داشت: سه عنوان کتاب از تولیدات واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان با موضوع دفاع مقدس که در سال های ۹۳ و ۹۴ تهیه و تدوین و منتشر شده اند برای رقابت در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده اند.

دانایی در خاتمه و درباره این آثار، توضیح داد: کتاب های: «رد پایی بر آسمان» شامل خاطرات عبدالوهاب ناظمیان ازرزمندگان دفاع مقدس با تصحیح و بازنویسی مرتضی حاجیان نژاد، «گردان خورشید»شامل خاطرات جانباز علیرضا نوبری، تالیف محمد مهدی عبدالله زاده و«بلند مثل شب یلدا» شامل خاطرات آزاده و جانباز حیدر قلی جعفری از تولیدات واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری حضور دارند.

کد خبر 2862058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha