۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۶

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

رسانه‌ ها از برجسته‌ سازی مشکلات ورزش کرمانشاه پرهیز کنند

رسانه‌ ها از برجسته‌ سازی مشکلات ورزش کرمانشاه پرهیز کنند

کرمانشاه- مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خواستار پرهیز رسانه‌ ها ازبرجسته‌ سازی مشکلات و مسائل حوزه ورزش شد و گفت: پیشرفت ورزش به فضای صمیمی وهم‌افزایی دست‌ اندرکاران واصحاب رسانه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جوهری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشستی خبری که در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت ورزش استان به فضای صمیمی و هم‌افزایی دست‌ اندرکاران و اصحاب رسانه نیاز دارد و مطرح کردن کمبودها و نقاط ضعف به عنوان مسائل مهم ما را از اهداف مورد نظر دور می‌کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هنر پیشبرد ورزش را فرای مسائل مالی و سخت‌ افزاری در استفاده بهینه از امکانات موجود و ظرفیت‌ های حاضر دانست و افزود: ورزش از مهم‌ترین حوزه‌های اثرگذار در پیشرفت و توسعه استان است و با وجود کمبودها و تنگناهای موجود قهرمانان ما در سطح بین‌المللی خوب درخشیدند.

جوهری برگزاری همایش ۱۰۰۰ نفری باستانی‌ کاران در استان کرمانشاه را کاری شایسته در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی عنوان و بیان کرد: در این همایش باستانی‌ کاران کرمانشاهی از خردسال تا پیشکسوت حضور خواهند داشت.

وی عدم پشتوانه‌ سازی شایسته را از دلایل بروز مشکلات و مسائل در رشته‌ های ورزشی یاد کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر به درستی ضرورت حضور پیشکسوتان در کنار جوانان و نوجوانان و نونهالان به انجام نرسیده و درصدد هستیم تا این نقص را با حضور هزارنفری ۴ نسل در همایش باستانی‌ کاران به منصه ظهور برسانیم.

صدور دانش فنی ورزشی به کشور عراق

جوهری رکود ایجاد شده در صنعت و تجارت استان را عاملی در بی‌ رغبتی سرمایه داران برای تقبل هزینه‌ های مسابقات لیگ و در نهایت نبود اسپانسر در این زمینه برشمرد و گفت: کشور عراق بستری بسیار مناسب برای رونق اقتصادی و فعالیت هیئت‌ های ورزشی در کرمانشاه و صدور دانش فنی ورزشی به آن سو است.

وی خواستار حمایت رسانه‌ها برای حضور تیم‌های ورزشی برون مرزی به ویژه عراق و ترکیه در کرمانشاه شد و گفت: برگزاری اردوهای تیم‌های عراقی، تدارک مسابقات برون مرزی در استان و فراهم کردن زمینه استفاده از امکانات ورزشی برای ورزشکاران عراقی فرصتی برای رونق اقتصادی، جذب گردشگران و تبادل اطلاعات ورزشی میان مربیان دو کشور است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه گفت: به عنوان مثال آفریقای جنوبی با پذیرفتن میزبانی مسابقات جام جهانی کشورش را از بحران اقتصادی نجات داد و کشورهای عربی نیز با میزبانی مسابقات مختلف اتومبیلرانی تحول اقتصادی و جذب گردشگر را برای خود به ارمغان آوردند.

افتخار آفرینی ۲۴ ورزشکار کرمانشاهی در عرصه جهانی

وی تلاش برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی قهرمانان را خواسته به حق آنان دانست و با اعلام حمایت از قهرمانان استان کرمانشاه بیان کرد: سال گذشته ۲۴ ورزشکار کرمانشاهی در عرصه جهانی برای استان افتخارکسب کردند و هم اکنون نیز اداره کل برای رفع مشکلات آنان از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

جوهری خواستار پرهیز رسانه‌ ها از برجسته‌ سازی مشکلات و مسائل حوزه ورزش شد و تصریح کرد: نباید با فضاسازی و مطرح کردن مشکلات حاشیه‌ای به ورزشکاری که درآستانه اعزام به مسابقات ملی و فراملی است استرس وارد کرد زیرا ورزشکار به آرامش نیاز دارد.

وی با تقدیر از عملکرد هیئت هندبال استان کرمانشاه سالن‌ های ورزشی را سرمایه استان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه برخی از هیئت‌های ورزشی با وجود در اختیار داشتن بهترین امکانات استفاده بهینه نداشتند و در مقابل هیئت‌های درگیر مشکلات مالی از بسترهای موجود به نحو احسن استفاده کرده همچنانکه سالن ورزشی ۵ میلیاردی در اختیار یکی از هیئت‌ها قرار دارد و تاکنون استفاده لازم در راستای درآمدزایی کسب نشده است.

جوهری با بیان اینکه اعتبارات حوزه ورزش استان کرمانشاه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: با وجود این مشکل ما توانستیم میزبان ۱۹ رویداد مهم ورزشی در استان باشیم که ۳ میزبانی ما در عرصه بین‌المللی بود و امروز ۳۰ مسابقه ملی و فراملی را میزبانیم که برآورد کارشناسان بر اساس ماده ۸۸ از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی میزبانی مسابقات پاراگلایدر را از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی امسال در استان کرمانشاه برشمرد و گفت: عدم اجازه پرواز به خلبانان خارجی از سوی شورای برون مرزی سبب تغییر ماهیت این مسابقات از سطح بین‌الملی به قهرمانی کشور شد اما با وجود موقعیت بی‌نظیر سایت پروازی ویس قرنی در جهان نیز برای توسعه اقتصادی و جذب گردشگران، آنچنانکه باید استفاده نشده است.

پرهیز از ورود مسائل سیاسی به حوزه ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تاکید بر دوری از مسائل سیاسی در حوزه ورزش افزود: بنده در مدت زمان مسئولیت در این اداره کل جلوی بسیاری از سوء استفادههای مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را گرفتم و در حوزه ورزش نیز مانع ورود مسائل سیاسی شدم و در جریان انتخابات هیئت‌های ورزشی بر اساس قانون و بدون تخلف پیش رفتیم.

جوهری میزبانی مسابقات کشوری خردسالان باستانی‌کار در استان کرمانشاه را از برنامه‌های آینده برشمرد و گفت: اوایل مهر ماه امسال نیز مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جوانان جام شهید ریزه‌وندی در اسلام آباد غرب برگزار می‌ شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عدم حمایت رسانه‌ ها را عامل ناکامی درحضور تیم ملی فوتبال عراق در استان دانست و گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مجدانه بنده در نهایت سرکنسولگری عراق با پیشنهاد میزبانی ما موافقت نکرد.

وی تعداد هیئت‌های ورزشی استان کرمانشاه را ۴۸ هیئت عنوان و بیان کرد: هم اکنون ترویج ورزش‌های همگانی در ۸۶ دهستان و ۲۸۰ محله در استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد، همچنین برگزاری المپیادهای ورزشی در ۴ منطقه استان  در قالب ۱۵ رشته برتای بانوان و آقایان در جریان است.

احداث پیست اسکیت در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کرمانشاه

جوهری ورزشگاه ۱۵ هزارنفری را اعتبار استان کرمانشاه برای پذیرش میزبانی مسابقات و اردوهای تیم‌های ملی کشورهای دیگر در جهت کسب درآمد و رونق اقصادی برای استان ذکر کرد و افزود: احداث پیست اسکیت در این ورزشگاه و نیز ایجاد پیست قایقرانی در رودخانه قره سو در دستور کار قرار دارد.

وی برگزاری جشنواره زیبایی اسب کرد و عرب به میزبانی کرمانشاه را از برنامه‌های آتی یاد کرد و گفت: معرفی نژاد اسب کرد به جهان و بیان کاربردهای این اسب برای مسابقات تیروکمان و چوگان اثرمطلوبی برجای دارد همچنانکه هیئت سوارکاری استان از سال ۹۲ تاکنون از پیشرفت ۳۰۰ درصدی در ساماندهی و امتیازگیری برخوردار بوده است.

جوهری «زوران» را از ریشه‌دارترین ورزش‌ها در کرمانشاه دانست و گفت: کشتی زوران پیش از این به ثبت ملی رسید و در تلاشیم تا مستندات کافی برای ثبت جهانی  این کشتی محلی کرمانشاه جمع آوری و در این راستا مستندی با محوریت زندگی پهلوان حسین گلزار تهیه می‌شود.

وی استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد در توسعه ورزش استان کرمانشاه را از برنامه‌های در دست اقدام عنوان و بیان کرد: ان. جی. او های ورزشی از توانمندی قابل توجهی برای ترویج ورزش همگانی در سطح دهستان‌ها و محلات برخوردارند و می‌خواهیم کارجوانان را به ورزش پیوند بزنیم و هم اکنون هماهنگی‌های خوبی در معاونت جوانان برای این مهم انجام شده است.

جوهری مجموعه ورزشی کوثر را نقطه قوت ورزش بانوان در استان کرمانشاه و از بی‌نظیرترین مجموعه های ر ورزشی در ایران دانست و گفت: احداث پیست تارتان و پیست اسکیت در این مجموعه در دستور کار بوده و اعتبارات لازم نیز جذب شده و در نظر داریم با احداث خوابگاه اختصاصی برای بانوان مجتمع تکمیلی و منحصر به فردی برای تقبل میزبانی مسابقات و اردوهای ملی ایجاد کنیم.

وی راه برون رفت از شرایط نامناسب اقتصادی هیئت‌های ورزشی استان کرمانشاه را تقویت بنیان‌ های موجود عنوان و اظهار کرد: ورزش کرمانشاه برند بزرگی برای تمام حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و صنعتی است و انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان محیط زیست برای معرفی نژاد شوکا در قالب برند ورزشی به سراسر جهان در برنامه قرار دارد.

کد خبر 2869334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha