۷ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۴۲

برگزاری همایش فریاد مرگ در قائمشهر/ قلیان دروازه اعتیاد است

برگزاری همایش فریاد مرگ در قائمشهر/ قلیان دروازه اعتیاد است

قائمشهر - دومین همایش استانی اعتیادهای مدرن جهان با عنوان فریاد مرگ در قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مواد مخدر از بدیهی ترین پدیده هایی است که به تاکید کارشناسان، قشر تحصیل کرده تأثیرگذار را مورد هدف قرار می دهد و از اینرو همایشی با عنوان اعتیادهای مدرن جهان در قائمشهر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران شامگاه چهارشنبه در این همایش، با اشاره به اینکه در خوابگاههای دانشجویی بحث مواد مخدر دیده می شود و عامل مهم طلاق هم اعتیاد است، گفت: اقشار دانشجو و تحصیل کرده ذخایر مهم کشورهستند که زمانیکه جامعه به سمت سستی برود این ظرفیت ها ازآن گرفته می شوند.

علی شادمان با اشاره به کم شدن حساسیت خانواده ها، گفت: خانواده ها ساده ترین راه بعد از مواجه شدن با اعتیاد فرزندانشان را طرد کردن آنها می دانند ولی در واقع باید راههای درمان را طی کنند.

شادمان بر توجه به سازمان های مردم نهاد تأکید کرد و گفت: دولت به تنهایی موفق به کنترل جمعیت عظیمی که در خطر ابتلا به اعتیاد هستند، نخواهد بود مگر اینکه آموزشهای سطح مدارس، دانشگاهها و صداو سیما جدی گرفته شوند.

ارتباط کمرنگ خانواده ها و جوانان

مهدی ولی پورمدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندارن اظهار داشت: پیشرفت جامعه درعلم و فن آوری و شهرنشینی متأسفانه ارتباط بین جوانان و خانواده ها را کمتر کرده است.

وی افزود: انواع قرص ها و داروهای اعتیادآور و مواد مخدر و حتی اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی از مسائل مهمی است که امروزه خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندارن تصریح کرد: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری، کمک به سلامت جامعه و دفاع از ارزشهای انسانی است.

وی ادامه داد: ما یک سازمان عملیاتی هستیم و دنبال راهکارهای عملیاتی و اجرایی هستیم تا با کمک سازمان های مردم نهاد، اهداف ما اجرایی و عملیاتی شوند.

رمضانعلی معاون پیشگیری بهزیستی استان مازندارن با بیان اینکه مردم و خانواده ها و مسئولان، مافیای موادمخدر را نمی شناسند، اذعان کرد: این مافیا عمر ۶ هزار ساله دارد و هزاران دلار گردش مالی و غیرقانونی در جهان از این تجارت ناسالم در جریان است.

گلچوبی با اشاره به کشور افغانستان بعنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان، بیان کرد: ۲۲۰ هزار هکتار از زمین های این کشور به کشت تریاک اختصاص دارد که با سطح شالیزارهای برنج مازندارن برابری می کند.

وی عمده ترین منبع مالی داعش را قاچاق مواد مخدر بیان کرد و ادامه داد: کشوری مثل افغانستان ۲ تا ۳ برابر مواد مخدرمصرفی  دنیا را در انبارهای خود داراست.

سیگار و قلیان دروازه اعتیاد هستند

معاون پیشگیری بهزیستی استان مازندارن سیگار و قلیان را دروازه اعتیاد دانست و افزود: در بررسی هایی که در بهزیستی استان مازندارن بعمل آمده است متأسفانه خیلی از خانواده ها تا ۳ سال پس از معتاد شدن فرزندشان متوجه اعتیاد آنها نمی شوند.

گلچوبی در ادامه تصریح کرد: می توان با الگو برداری از اقدامات کشورهایی که کمترین درصد شیوع مواد مخدر دارند برای پیشگیری از شیوع این مواد خانمان سوز بهره برد.

کد خبر 2870650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha