۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱

دبیر ستاد دهه کرامت:

جریانات مردمی سبب ماندگاری جشنواره کرامت می شود

جریانات مردمی سبب ماندگاری جشنواره کرامت می شود

ساری- دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت و جشن‌های مردمی رضوی در کشور گفت: جشنواره کرامت در ۸۵ رشته به صورت مردمی و خودجوش برگزار می شود و این حرکتهای مردمی در ماندگاری جشنواره نقش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اجرایی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در ساری با تاکید بر اینکه از همه ابزارها برای محتوادهی به حرکتهای مردمی باید بهره گرفت گفت: دولت در راستای برگزاری جشن های مردمی رضوی نقش حمایتی دارد.

وی با بیان اینکه جریانات مردمی سبب زنده داشتن عاشورا شده است، تصریح کرد: برای ماندگاری رخدادهای فرهنگی باید این رویه را حفظ کنیم و در این راستا، تولید محتوا مهمترین هدف کارگروه است.

وی از تشکیل ۱۸ کارگروه در ستاد دهه کرامت کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره رضوی در ۸۵ رشته از جمله اقدامات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بر الگوسازی در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه نسل جوان در پی یافتن الگو هستند، بیان داشت: در معرفی الگوها باید به ظرافتها توجه کنیم.

احد جاودانی با بیان اینکه، امروز آنچه که از اسلام در برخی کشورهای معرفی می شود، با سیره نبوی (ص) فرسنگها فاصله دارد، تصریح کرد: داعش، طالبان و بوکوحرام مدعیان نمایندگی اسلامی هستند که جنایتهایشان را به نام اسلام می شناسند.

وی با اشاره به اینکه بشریت به دنبال معنویت و الگوهای مناسب است خواستار معرفی الگوهای درست به جامعه شد.

محمد معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به برگزاری جشن های رضوی مردمی در ۷۸ کشور جهان گفت: این جشن ها در چهار هزار مسجد و هزار و ۸ کانون فرهنگی مساحد برگزار می شود.

وی ترویج فرهنگ رضوی را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی  امام رضا (ع) در استان در اولویت کاری قرار دارد.

کد خبر 2876652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha