۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۷

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

اصفهان پایلوت اجرای شهر بدون مددجو و بدون نوبت اشتغال می‌شود

اصفهان پایلوت اجرای شهر بدون مددجو و بدون نوبت اشتغال می‌شود

اصفهان ـ رئیس کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌‌های اصفهان برای حمایت از نیازمندان گفت:با امضای توافق‌نامه‌ای با استاندار اصفهان طرح «شهر بدون نوبت اشتغال»، «شهر بدون مددجو» در اصفهان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد تحول در بخش اشتغال خانواده‌‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در دستور کار است، اظهار داشت: از این رو با ایجاد تسهیلات وام کارگشایی این طرح در حال پیگیری است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با اشاره به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیز ابراز داشت: مسکن مهم‌ترین چالش مددجویان کمیته امداد است و حل این مشکل جز با همکاری خیران امکان پذیر نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد ۱۲۴ هزار شغل در کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته ابراز داشت: هر اقدام حمایتی در خصوص ایجاد اشتغال از سوی مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌‌های قابل توجه استان اصفهان در حوزه حمایت از نیازمندان ابراز داشت: بر این اساس با امضای توافق‌نامه‌ای با استاندار اصفهان طرح «شهر بدون نوبت اشتغال»،  «شهر بدون مددجو» در اصفهان به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

فتاح در خصوص تخصیص اعتبار برای اشتغال مددجویان در سال جاری نیز اظهار داشت: تبصره بودجه سال ۹۴ اشتغال مددجویان کمیته امداد تکرار تبصره سال ۹۳ است که بر اساس آن ۲ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای برای اشتغال افراد تحت پوشش اختصاص یافته بود.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل محدودیت منابع قرض‌الحسنه‌ای یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان این تسهیلات مورد بهره برداری قرار گرفت و امیدواریم در سال جاری با افزایش سقف اعتبارات دولتی وام اشتغال افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه در سال گذشته استان اصفهان در حوزه پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال کارنامه قابل قبولی را داشته است، ادامه داد: در حال حاضر اشتغال استان در این زمینه ۹ هزار مورد است و پیش‌بینی می‌شود تا سقف ۱۵ هزار مورد وام اشتغال در سال جاری در استان پرداخت شود.

کد خبر 2876696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha