۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹

آیت الله علم الهدی:

نمایندگان مجلس به مسئولیت شرعی خود در بررسی «برجام» توجه کنند

نمایندگان مجلس به مسئولیت شرعی خود در بررسی «برجام» توجه کنند

مشهد- امام جمعه مشهد مقدس با اعلام اینکه نمایندگان مجلس به مسئولیت شرعی و امانتی که از طرف مردم در دست آنان است توجه ویژه داشته باشند، گفت: نمایندگان دربرابر تایید و یا رد برجام و قطعنامه مسئول هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نمایندگان مجلس باید در برابر تک تک آرایی که از مردم به دست آوردند پاسخگو باشند و لذا در خصوص عبور از خطوط قرمزی که رهبری بارها آن ها را اعلام فرموند در برابر تایید و یا رد این برجام و قطعنامه مسئول هستند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: هر چند که در این توافقنامه اصول رهبری نقض شده است اما اگر نمایندگان به این نتیجه برسند که رد این توافقنامه برای کشور هزینه زیادی دارد و یا عدم تایید آن به نفع ملت است باید خود در برابر هر تصمیمی که می گیرند پاسخگو باشند و این به خود آنان مربوط است.

نمایندگان مجلس به وظیفه شرعی خود عمل کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس به مسئولیت شرعی و امانتی که از طرف مردم در دست آنان است در این راستا توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی رخ دهد نابود خواهید شد» و لذا در این موضوع پیش آمده، خطری که امام نسبت به آن هشدار داده اند احساس می شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیچ فردی حق ندارد زحمات تیم مذاکره کننده را نادیده بگیرد گفت: هرچند که زحمات زیادی برای این توافقنامه به عمل آمده است اما متاسفانه از خطوط قرمزی که رهبری تعیین فرمودند عبور کرده است.

هیچ فردی حق توهین به تیم مذاکره کننده را ندارد

وی افزود: مقام معظم رهبری از ابتدا توافقنامه وین را پیگیری کرده و برای آن خطوط قرمزی را نیز مشخص کردند و لذا خطوط قرمزی که رهبری بارها آن ها را اعلام کردند، نکته هایی بود که دشمن می توانست به وسیله آن ها مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کند اما رهبری با درایت خود این نقاط را مسدود کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قصد ستیز با دولت را نداریم گفت: ما در این نظام با هیچ فردی درگیر نیستیم، رهبری بارها اطمینان خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کردند پس باید گفت که این تیم امین رهبری هستند و هیچ فردی حق توهین به این دولت و تیم مذاکره کننده را ندارد.

 وی اضافه کرد: کشورهایی که حتی ۳ عدد سانتریفیوژ ما را تحمل نمی کردند امروز چرخش ۶ هزار سانتریفیوژ در کشور را پذیرفتند، این نتیجه ۱۲ سال مذاکره و مقاومت است.

انقلاب مشروطه از چاله بیرون آمدن و به چاه افتادن بود

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش  با اشاره به سالروز انقلاب مشروطیت افزود: این انقلاب در ابتدا یک انقلاب ارزشی و دینی برای نجات مسلمانان مظلوم از چنگال خون آشام و هوس باز سلاطین قاجار صورت گرفت اما متاسفانه شکست خورد.

وی گفت: در نتیجه این انقلاب مردم از چنگال قاجار بیرون رفتند اما گرفتار حکومت پهلوی شدند، تفاوت این انقلاب با انقلاب اسلامی چندین مورد بود زیرا انقلاب ما ضد استبداد و ضد استعمار به شمار می رفت اما انقلاب مشروطه تنها ضد استبداد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی رجال برجسته انقلابی که جزو بنیانگذاران بودند هنگامی که احساس انحراف انقلاب را فهمیدند مردم را نقد کرده و به آنان تذکر می دادند اما مردم به آنان توجه نداشتند.

تندرو خواندن برخی افراد دغدغه مند نشان از غرب زدگی است

آیت الله علم الهدی در ادامه دلایل انحلال انقلاب مشروطه گفت: بعد از آن که مجلس شورای ملی تشکیل شد، مرحوم شیخ فضل الله، آن را یک انحراف دانست و معتقد بود باید این مجلس تبدیل به مجلس شورای اسلامی شود و نباید از اسلام دست برداشت.

 وی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد غرب زده شیخ فضل الله را یک فرد تندرو و عالم عقب مانده می خواندند تا بتوانند وی را از عرصه بیرون کنند و موفق به این کار نیز شدند.

امام جمعه مشهد در جمع نمازگزاران گفت: ما این مسائل را در کشور خود نیز می بینیم، بلافاصله بعد از اینکه فردی در برابر انحراف ها می ایستد او را عقب مانده، طرفدار یک حزب سیاسی و تندرو می خوانند، این یکی از همان دلایل شکست انقلاب مشروطه بود.

امام جمعه مشهد نبود رهبر حکیم و با درایت را یکی دیگر از دلایل انحلال انقلاب مشروطه دانست و افزود: در انقلاب مشروطه رهبری دینی وجود نداشت در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و مقام معظم رهبری با پشتیبانی و بصیرت مردم ستون این انقلاب را حفظ و در برابر تمام تهاجمات ایستادگی کردند.

ائمه معصومین به منبعی بی پایان متصل هستند

خطیب جمعه مشهد در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره مبارکه انسان افزود: حضرت علی(ع) فرمودند ای مردم، من از تمام امور عالم تا هنگام قیامت آگاهی دارم، اگر ایشان نیز مانند ما در درون این دنیا بودند پس چطور امکان دارد از همه امور آگاهی داشته باشند؟

وی گفت: در پاسخ به این سوال باید گفت ایشان از عالم غیب اطلاع داشته و همان حرفی را می زدنند که پرودگار می زند و به عبارتی ائمه معصومین به یک منبع بی پایان مرتبط بودند همان طور که در زیارت امام رضا به این نکته اقرار می کنیم.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: با توجه به آیات ابتدایی سوره انسان مشخص می شود انسانی که اشرف مخلوقات بوده و باید تمام انسان ها از او پیروی کنند حضرت امیرالمومنین (ع) است.

گفتنی است آیت الله علم الهدی در پایان سخنرانی خود، مردم را برای تجمع در مراسم عزاداری امام جعفر صادق(ع) که در میدان شهدای مشهد برگزار می شود و در روز سه شنبه دعوت کرد.

کد خبر 2877157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha