۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹

اولین خط تولید پوشش‌های لوله‌های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد

اولین خط تولید پوشش‌های لوله‌های گاز خاورمیانه در ایران افتتاح شد

اولین خط تولید پوشش‌های ویژه پلیمری خطوط لوله انتقال نفت، گاز و پتروشیمی منطقه خاورمیانه در ایران با حمایت سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین خط تولید غلاف‌های حرارتی - انقباضی مورد استفاده در خطوط لوله انتقال نفت خام، گاز طبیعی، پتروشیمی و انرژی ایران با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان مجلس امروز شنبه (۱۷ مرداد ماه) به طور رسمی افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این خط تولید، جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشور دارنده دانش فنی و تکنولوژی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی غلاف‌های حرارتی – انقباضی به عنوان مهمترین پوشش خطوط انتقال نفت، گاز و پتروشیمی نام گرفت.

همچنین با بهره‌برداری از این خط تولید، پیش‌بینی می‌شود سالانه از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز جلوگیری شود.

تمامی مراحل طراحی و تدوین دانش فنی و تولید این محصول با ابتکار و خلاقیت مهندسان ایرانی انجام شده و عملاً صنعت نفت ایران از واردات کالاهای مشابه آمریکایی و کانادایی به خودکفایی کامل رسیده است.

در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به منظور استفاده از غلاف‌های حرارتی – انقباضی حدود ۱۵ هزار تن است که با راه‌اندازی این خط جدید تولید، امکان تامین نیازهای داخلی بدون نیاز به واردات وجود دارد.

در طراحی و تولید این محصول با مشارکت سازمان انرژی اتمی، امکان پرتودهی پوشش‌های خطوط لوله نفت و گاز در داخل کشور فراهم شده است و با اجرای این پروژه، ایران پس از آمریکا و کانادا به سومین کشور جهان تبدیل می‌شود که امکان طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی پوشش‌های نسل جدید خطوط لوله نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار دارد.

کد خبر 2877757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha