۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۵۲

وزیر بهداشت از دو بیمارستان پایتخت بازدید کرد

وزیر بهداشت از دو بیمارستان پایتخت بازدید کرد

وزیر بهداشت در ادامه بازدیدهای میدانی از بیمارستان های تهران، از بیمارستان تخصصی پوست رازی و بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی ظهر دوشنبه در ابتدا به بیمارستان رازی رفت و سپس از بیمارستان فارابی بازدید کرد.

بازدید از بیمارستان رازی

دکتر سید حسن هاشمی با حضور در بیمارستان رازی از بخش های اورژانس، بخش فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی، جراحی ترمیمی و درمانگاه پوست سریایی این بیمارستان  بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بیماران و پرسنل این بیمارستان قرار گرفت.

بنابراین گزارش پس از این بازدید وزیر بهداشت در جلسه ای مشترک با مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بر نوسازی و ارتقای کیفیت فضاهای فیزیکی و همچنین ارتقای هتلینگ این بیمارستان تاکید کرد.

وزیر بهداشت در این نشست با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته خدمات پزشکی و درمانی در حوزه پوست پیشرفت های  چشمگیری داشته است بر لزوم توسعه خدمات این حوزه در آینده نیز تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار نفر به بیمارستان تخصصی رازی مراجعه می کنند، گفت: لازم است که بخش های تخصصی این بیمارستان گسترش یابد و  که اعتبارات لازم برای تحقق این امر از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده است.

هاشمی بر لزوم تغییر کاربری زمین این بیمارستان و همکاری شهرداری در این زمینه تاکید کرد و با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت خیرین در این پروژه  تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های خیرین در این زمینه استفاده کرد تا رغبت بیشتری برای ورود به دیگر پروژه ها داشته باشند.

بازدید از بیمارستان فارابی

وزیر بهداشت در ادامه به بیمارستان فارابی رفت و از بخش‌ اورژانس در حال ساخت این مرکز درمانی فوق تخصصی چشم پزشکی کشور، بازدید کرد.

دکتر هاشمی خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت بيمارستان فارابي به عنوان قطب چشم پزشكي كشور بايد اورژانس اين بيمارستان با بهترين تجهيزات و نيروي انساني تكميل شود تا پاسخگوي نيازهاي بيماران در آينده باشد.

دكتر محمود جباروند رئيس بيمارستان چشم پزشكي فارابي نیز با بيان اينكه اين بيمارستان اولين و تنها قطب چشم پزشكي كشور است افزود: در اين بيمارستان خدمات روز چشم پزشكي به بيماران ارائه مي‌شود و ۵۰ تا ۶۰ درصد اساتيد این بیمارستان به صورت تمام وقت ارایه خدمت می کنند.

وی خاطرنشان كرد: پروژه ساخت اورژانس اين بيمارستان به متراژ ۳۵ هزار متر و با برآورد هزينه‌اي حدود ۹۰ ميليارد تومان و در بازه زماني ۳ تا ۴ ساله اجرا مي‌شود كه طي آن ۱۲۰ تخت بيمارستاني به ظرفيت بيمارستان اضافه خواهد شد.

این گزارش حاکی است در اين بازديد بحث‌هاي كارشناسي درخصوص تكميل پروژه بخش اورژانس از نظر مالي و فني صورت گرفت.

کد خبر 2885712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha