۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷

معاون کارآفرینی وزارت تعاون:

رقابت با برندهای بزرگ نیازمند اصلاح ساختارهای تولید در کشور است

رقابت با برندهای بزرگ نیازمند اصلاح ساختارهای تولید در کشور است

کرج – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور در بازار جهانی و رقابت شانه به شانه با برندهای بزرگ دنیا نیازمند اصلاح ساختارهای تولید در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی که صبح پنج شنبه در گردهمایی سه جانبه دولت، کارگر و کارفرما استان البرز سخن می گفت، اظهار کرد: گذر از تحریم و ایجاد توافق هسته ای فرصتی است تا حضور موثرتری در اقتصاد جهانی داشته باشیم و تعامل خودمان را با مراکز اقتصادی و بازارهای جهانی بیش از گذشته کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در این بازار و رقابت شانه به شانه با برندهای بزرگ دنیا نیازمند اصلاح ساختارهای تولید در کشور است گفت: رفع قوانین دست و پاگیر در فرایند تولید، تقویت فناوری های روز، توجه جدی به زیرساخت های کشور و کاهش هزینه های تولید می تواند ما را در رسیدن به این مهم یاری کند و کشور را در مسیر آبادنی بیشتر قرار دهد.

طایی با اشاره به مسئولیت خود در وزارت تعاون گفت: من معاون وزیر در امور بیکاران هستم و دغدغه اشتغال و تولید دارم لذا تلاش من و همه همکارانم در این وزراتخانه رونق کسب و کار و کاهش بیکاران است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود به بازارهای جهانی را مستلزم کاهش هزینه تولید دانست و اظهار کرد: متاسفانه فرایند تولید در کشور با هزینه بالایی همراه است و این معضل سبب شده فضای رقابت از کالای ایرانی در بازارهای جهانی سلب شود. مجموع حاکمیت، کارفرما و کارگر باید تلاش کنند این نقیصه را از بین ببرند و محصول تولیدی در کشورمان جای عرضه اندام در میان کالاهای مختلف را بیابد.

وی اثربخشی بخش خصوصی در موضوع اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای آینده این کشور در وهله نخست متوجه بخش خصوصی است و این نیاز کشور را باید سرمایه گذاران بخش خصوصی رفع کنند.

وی در پایان افزود: عدم دخالت سیستم دولتی در فعالیت های بخش خصوصی و کمک به چابک سازی این حوزه راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی است امیدوارم در دوران پساتحریم، دولت با توجه به این موضوع زمینه رونق بیشتر فضای کسب و کار در کشور را فراهم کند.

کد خبر 2888967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha