۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۵

معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

ورود۳۰میلیارددلار سرمایه خارجی به ایران/۵ برنامه جدید جذب خارجیان

ورود۳۰میلیارددلار سرمایه خارجی به ایران/۵ برنامه جدید جذب خارجیان

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پیش‌بینی جذب ۳۰ میلیارددلار سرمایه خارجی در جریان اجرای برنامه ششم توسعه اعلام کرد: ۵ برنامه جدید به‌منظور تسهیل و تسریع جذب سرمایه‌های خارجی در پساتحریم در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی درباره مهمترین برنامه‌های جذب سرمایه خارجی در بازار سرمایه ایران در دوره پساتحریم گفت: سازمان سرمايه گذاري از حدود يكسال پيش برنامه ريزي‌هاي گسترده‌ای را به منظور كسب آمادگي برای پذيرش سرمايه گذاران خارجي و هدايت منابع مالي خارجي به زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه‌اي كشور و بخش‌هاي اولويت دار دستگاههاي اجرايي تخصصي آغاز کرده است.

وی با اعلام اینکه از مهمترين اين اقدامات مي توان به بازنگري فرآيند اجرايي، بهبود و اصلاح قوانين و مقررات، رفع موانع و گلوگاه هاي جذب سرمايه گذاري خارجي، تشكيل كارگروه هاي تخصصي رفع موانع سرمايه گذاري و تشريک مساعي با ساير دستگاه هاي ذيربط در جهت بهبود فضاي كسب و كار اشاره کرد، افزود: بر این اساس در حال حاضر کشور روزانه و به طور مستمر ميزبان هيات‌هاي متعدد سرمايه گذار خارجي است.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر اینکه پيش بيني مي شود كه با اجراي توافق برجام و رفع كامل تحريم هاي غيرقانوني برخي دولت غربي عليه كشورمان، بر اين حجم افزوده شود، تصریح کرد: اين سازمان درصدد است با راه اندازي مجمع مديران سرمايه گذاري قواي سه گانه اجماع نظر كاملي در استراتژي پذيرش و جذب سرمايه گذاري ايجاد کرده و با وحدت رويه و اتخاذ فرآيندهاي مشترک اجرايي به طور هوشمندانه و بر اساس نياز كشور، منابع مالي خارجي را مورد پذيرش و هدايت و راهبري قرار دهد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین در پاسخ به این سوالی مبنی بر چگونگی تضمین سرمایه گذاری‌های خارجی توسط دولت در دوران پساتحریم، بیان کرد: براساس قوانين و مقررات جاري كشور، تضامين قانوني براي حضور سرمايه گذاران خارجي وجود داشته و در اين خصوص نيز سازمان سرمايه گذاري آمادگي دارد مجوز قانوني مربوطه را براي تمامی سرمايه گذاران خارجي كه مستندات و مدارک مورد نياز را ارائه کند، صادر نمايد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آيا تاكنون تخمين و برآورد دقيقي از وسعت سرمايه گذاري بازار اقتصاد، توليد و تجارت ايران در دوران پساتحريم انجام شده است؟ تبیین کرد: پتانسيل جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور بسيار زياد بوده و بر اساس برآورد صاحب نظران اقتصادي داخلي و خارجي و به اذعان نهادهاي اقتصادي بين المللي و موسسات ذيربط آن ايران از پرجاذبه ترين مناطق براي جذب سرمايه گذاري خارجي در بخشهاي مختلف اقتصادي بوده و پيش بيني مي شود در قالب اجراي برنامه ششم توسعه بيشتر از ۳۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي بصورت مستقيم و غيرمستقيم آن جذب شود.

خزاعی در ادامه با بیان اینکه آبان ماه نمايشگاه معرفي فرصت‌هاي سرمايه گذاري ايران به ميزباني منطقه آزاد كيش برگزار مي شود، یادآور شد: از مهمترين ابزارهاي بازاريابي بين‌المللي طرح‌هاي اقتصادي و فرصت‌هاي سرمايه گذاري و جلب نظر سرمايه گذاران، برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي و همايش هاي ويژه است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: علاوه بر این در حال حاضر هم در عرصه اقتصادي، آژانس‌هاي تشويق سرمايه گذاري در تمامی كشورها، اعم از توسعه يافته و سرمايه فرصت و نيز كشورهاي در حال توسعه و اقتصادهاي نوظهور كه عمدتاَ سرمايه پذير و يا توامان، ميزبان و يا مبدا جريانات سرمايه اي هستند، مبادرت به برگزاري نمايشگاه و رويدادهايي از اين دست با موضوعات تخصصي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري مي کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهميت اين موضوع سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی در همراهي منطقه آزاد كيش كه متولي اصلي برگزاري اين رويداد است، تاکید کرد: با فراخوان اين موضوع به مراكز خدمات سرمايه گذاري كشور و ساير دست اندركاران ذيربط اهتمام ويژه اي را در برگزاري موفق اين رويداد به كار بسته شده است.

کد خبر 2914584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha