۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

نخستین شماره مجله «اندیشه مهر» منتشر شد

نخستین شماره مجله «اندیشه مهر» منتشر شد

به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر، نخستین شماره مجله «اندیشه مهر»، امروز بیست و نهم شهریورماه با مطالب متنوعی شامل گفتگو، میزگرد، گزارش و یادداشت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین شماره مجله «اندیشه مهر»، حاوی مطالب متنوعی پیرامون مباحث دینی و مذهبی، فلسفی و علوم اجتماعی و ...، منتشر شد.

در بخش میزگرد، مناظره و گفتگویی با حضور دکتر سیدیحیی یثربی و دکتر حسین فلسفی در مورد اهمیت و جایگاه حکمت اشراق و فلسفه سهروردی برگزار شده است.

گفتگو با آیت الله رشاد، درباره «الگوی سه گانه متجمد، متجدد و مجدد»، گفتگوی اختصاصی با نوآم چامسکی درباره نظام سرمایه داری و گفتگو با بیژن عبدالکریمی درباره اندیشه هایدگر و نحوه آشنایی فردید با هایدگر نیز از مهمترین مطالب بخش گفتگوست. همچنین در گفتگویی خواندنی با سیدجواد میری، «خاستگاه و اعتقادات فرقه دروزی» بررسی شده است. در گفتگویی با کریم مجتهدی نیز آرا و اندیشه های شیخ اشراق مورد بررسی قرار گرفته است.

«مشروطه یک انقلاب کپرنیکی در سیاست بود»، گزارش سخنرانی داوود فیرحی درباره انقلاب مشروطه و گزارش نشست بررسی کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران» با حضور ابراهیم فیاض و صادق زیباکلام از مطالب مهم بخش گزارش اولین شماره مجله اندیشه مهر است.

«جامعه شناسی بنیادهای علمی علوم انسانی در ایران» یادداشتی از رضا ماحوزی و «مسجد و زنگ احیای تمدن اسلامی در اروپا» یادداشتی از رحیم فردین نیز در این شماره از مجله مهر منتشر شده است.

گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر با امید به عنایت خداوند متعال قصد دارد مجله اندیشه مهر را به صورت ماهانه با مطالب برگزیده خود منتشر نماید.

شماره نخست مجله «اندیشه مهر» را از اینجا دریافت کنید.

کد خبر 2919843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      0 0
      خیلی جالب و پر محتوا بود. مصاحبه چامسکی خیلی مختصر بود.
    • علی معرف ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
      0 0
      درود بر مجتهدی فیلسوف
    • هومان دانايان ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
      0 0
      خوب است