۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

بازار روسیه چشم‌انتظار محصولات كشاورزی خوزستان است

بازار روسیه چشم‌انتظار محصولات كشاورزی خوزستان است

اهواز ـ رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: صادرات محصولات كشاورزی از شمال خوزستان به روسیه مقدمه بسیار خوبی برای ورود به بازارهای این كشور بوده و بازار روسیه چشم‌انتظار محصولات كشاورزی خوزستان است.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار مهر با مثبت ارزیابی کردن همایش کاربردی بین فعالان اقتصادی ایرانی و روسی اظهار كرد: این همایش با حضور سفیر كشور ایران در روسیه، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه، جمعی از مسئولان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعداد كثیری از فعالان اقتصادی ایرانی در محل هتل هیلتون مسكو برگزار شد.

وی با اشاره به اینكه در این همایش كاربردی ۱۳ نفر از تجار و تولیدكنندگان توانمند خوزستان حضور داشته‌اند، افزود: صادرات محصولات كشاورزی از شمال خوزستان به روسیه مقدمه بسیار خوبی برای ورود به بازارهای این كشور بوده و بازار روسیه چشم‌انتظار محصولات كشاورزی خوزستان است بنابراین مسئولان و بخش خصوصی باید همه با هم برای حضور پررنگ در این بازار بكر تلاش داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تأکید بر اینكه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، خوزستان می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن در بخش کشاورزی کشور داشته باشد، عنوان کرد: در همایش كاربردی تجارت با روسیه، مذاکرات و پنل های تخصصی با حضور تجار ایرانی و روسی برگزار شد.

عموری در مورد موارد مطرح شده در این نشست ها نیز گفت: موضوعاتی مانند حضور ایرانیان در نمایشگاه دائمی مواد غذایی روسیه، تعرفه‌های گمركی، تسهیل در صدور روادید و همچنین تامین بخشی از نیازهای وارداتی این كشور به محصولاتی مثل ماهی، میگو، سیمان، میوه، سبزیجات، خشكبار و ... مطرح شد.

وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی در روسیه و كشورهای هم‌جوار آن به شكلی است که تا شش ماه از سال شرایط کشت، کار و تولید محصولات کشاورزی را ندارند در حالی كه در این زمان در خوزستان بیشترین حجم تولیدات را داشته و می‌توان از این فرصت طلایی برای حضور اثرگذار در بازارهای این كشورها استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی مسئولان كشوری ۲۰ درصد توسعه آینده کشاورزی کشور در خوزستان خواهد بود، عنوان کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی در افزایش، تنوع و پایداری تولیدات کشاورزی و همچنین صادرات این بخش تأثیر بسیاری خواهد داشت كه قطعاً افزایش حجم تولیدات كشاورزی در آینده باید به سمت بازارهای جهانی هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات به مقصد كشور روسیه و كشورهای حوزه خلیج‌فارس رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی خوبی در خوزستان ایجاد خواهد كرد، یادآور شد: اتاق بازرگانی اهواز در دوره هشتم میزهای تخصصی كشورهایی همچون عراق و عمان را در کنار میزهای تخصصی محصولاتی همچون شیلات و خرما را مدتی قبل با هدف شناخت مشكلات، ارائه راهكارها و حضور اثر گزار برگزار کرده است. همچنین در آینده نیز این میزهای تخصصی با هدف رونق کسب‌وکار و رفع مشكلات در دامنه وسیع‌تر برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، هیئت ۱۳ نفره تجاری خوزستان به ریاست شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی اهواز به روسیه سفر كردند.

کد خبر 2920106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha