۵ مهر ۱۳۹۴، ۸:۰۶

استاندار خراسان رضوی:

آمار زائران مفقود شده خراسان رضوی کاهش و جان باختگان افزایش یافت

آمار زائران مفقود شده خراسان رضوی کاهش و جان باختگان افزایش یافت

مشهد- استاندار خراسان رضوی از کاهش آمار زائران مفقود شده در حادثه منا خبر داد و گفت: متاسفانه آمار زائران جان باخته این استان به ۳۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی ضمن تسلیت حادثه مصیبت بار منا و همدردی با بازماندگان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد مفقودان زائران استان در حادثه منا به ۵۹ نفر کاهش و تعداد جان باختگان به ۳۵ نفر  افزایش یافته است.

وی بی کفایتی و سهل انگاری دولتمردان سعودی و خطای بزرگ آنان در مدیریت مراسم حج موجب را موجب بروز این فاجعه انسانی عنوان کرد و افزود: باید مدیریت حج به عنوان عظیم ترین اجتماع مسلمانان با کمک کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت همگان صورت پذیرد.

 بیشترین آمار مفقودان به نیشابور اختصاص دارد

در همین رابطه سخنگوی ستاد مراسم استقبال، تشییع و تدفین جان باختگان حادثه منا در خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد مفقودین حادثه منا در استان شب گذشته ۶۷ نفر بود که خوشبختانه تعدادی از آنها سالم به محل کاروان ها برگشته اند و در حال حاضر این رقم به ۵۹ نفر کاهش یافته است.

محمد حسن واحدی افزود: ۳۵ نفر از این مفقودان متعلق به شهرستان های نیشابور، هشت نفر مشهد، پنج نفر سبزوار و الباقی به صورت آزاد به مکه مکرمه سفر کرده بودند

.معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تعداد جان باختگان این فاجعه را نیز ۳۵ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۸ نفر ازجان باختگان استان خراسان رضوی در حادثه منا ساکن شهرستان نیشابور، ۹ نفر مربوط به مشهد، هفت نفر متعلق به شهرستان سبزوار و یک نفر از اهالی باخرز بودند.

امکان تغییر آمار وجود دارد

وی با بیان اینکه امکان تغییر آمار وجود دارد افزود: هنوز حدود ۹۰ نفر از اجساد ایرانی حادثه منا شناسایی نشده اند و تا آخر هفته جاری امکان افزایش این آمار وجود دارد.

احدی  خاطر نشان کرد: در قالب ستاد تشییع از جان باختگان حادثه منا برنامه ریزی منسجم  و دقیقی برای تحویل و تشییع پیکرهای پاک این عزیزان با همکاری دستگاه های ذی ربط پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تعداد مجروحان و مصدومان حادثه منا ساکن خراسان رضوی حدود هفت نفر هستند و حال مصدومان رو به بهبود است و خوشبختانه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 وی با تشریح وظایف دستگاه های ذی ربط در تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا گفت: مراسم تشییع پیکرهای پاک جان باختگان پس از انجام غسل و کفن از یکی از میدان های منتهی به حرم رضوی به سمت حرم امام رضا (ع) در اواسط هفته جاری برگزار می شود.

واحدی بیان کرد: در مراسم تدارک دیده شده در همین راستا اقامه نماز در حرم رضوی توسط آیت الله علم الهدی انجام و  پس از آن پیکرهای متعلق به شهرستان های استان به شهرهای مربوطه انتقال خواهد یافت.

کد خبر 2925254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha