۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۲۲

استاندار سیستان و بلوچستان:

هجوم اتباع بیگانه به مرزهای شرقی ایران/اردوگاه‌های موقت ایجاد شود

هجوم اتباع بیگانه به مرزهای شرقی ایران/اردوگاه‌های موقت ایجاد شود

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال تهدیدات و ناامنی‎های اخیر در افغانستان هجوم اتباع افغانستانی به مرزهای شرقی کشور روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در جلسه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه اظهار داشت: هجوم اتباع افغانستانی به مرزهای شرقی کشور روند رو به رشدی داشته است که ناشی از تهدیدات و ناامنی‎ها در چند ایالت افغانستان است.

وی بر آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی تاکید کرد و افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استان‎های مرزی و یا حتی مرکزی کشورمان از این قضیه متأثر خواهند شد پس باید آمادگی برای مواجهه و مدیریت جمع کثیری از جمعیت مهاجران داشته باشید.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ارتقا توان مرزبانی و حمایت سایر یگان‎ها از مرزبانی را برای مدیریت هجوم مهاجران افغانستانی در مرزهای کشورمان خواستار شد.

هاشمی گفت: مهاجران افغانستانی که در حال حاضر به دنبال ناامنی‌های چند ایالت، به همراه خانواده‎هاشان مهاجرت می‎کنند در شرایط اضطرار قرار دارند که نمی‎‌توان قوانین و سیاست‎های قبلی را در قبالشان اتخاذ کرد و باید دستور العمل‎های جدیدی برای اینگونه شرایط اتخاذ کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیساریای سازمان ملل و همچنین کشورهای غربی باید سهمشان را در این مورد ادا کنند و جمهوری اسلامی ایران نباید تنها تبعات ناشی از این تهدیدات را بپردازد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: محدودسازی در حوزه استان برای مدیریت ورود مهاجران افغانستانی شرط عقل است و تمرکز و توان نیروی انسانی و تجهیزات باید برای جلوگیری از ورود این مهاجران به نقاط شهری و متن جامعه باشد.

استاندار بر تقویت اردوگاه‎های اسکان و اهتمام در مباحث قرنطینه‎ای تاکید کرد و خواستار تشکیل ستاد بحران، جمعیت هلال احمر و پشتیبانی از آوارگان در خاک کشور خودشان شد.

هاشمی بر انعطاف و رعایت حداقل‎های انسانی و پرهیز از برخورد قهری در برخورد با مهاجران تاکید کرد و افزود: هدایت درست به همراه انعطاف مدنظر است اما در این مسیر همه چیز را نباید عاطفی ببینیم و از بحران روییده شده در یک کشور نباید غفلت داشته باشیم.

کد خبر 2943909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha