۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۹

استاندار سیستان و بلوچستان:

مدیریت مهاجرت افغان‌ها به مرزهای شرقی ضروری است

مدیریت مهاجرت افغان‌ها به مرزهای شرقی ضروری است

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت مهاجرت افغان‌ها که به بهانه ناامنی به مرزهای شرقی ایران هجوم آورده اند، ضروری است و باید اردوگاه های موقت در آن سوی مرز ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در نشست با فرمانداران با با اشاره به افزایش مهاجرت از کشورهای همسایه به سیستان و بلوچستان افزود: هجوم اتباع افغان به مرزهای شرقی کشور روند رو به رشدی دارد که ناشی از تهدیدات و ناامنی ها در چند ایالت افغانستان است.

وی با تاکید برآمادگی همه مسئولان برای مقابله با شرایط بحرانی افزود: با گسترش دامنه تهدیدات در افغانستان، سایر استانهای مرزی و حتی مرکزی کشورمان از این قضیه متاثر خواهند شد که باید آمادگی برای رو به رو شدن با آن و مدیریت جمع کثیری از جمعیت مهاجرین داشته باشیم.

هاشمی ارتقای توان مرزبانان و حمایت سایر یگانها از مرزبانی سیستان و بلوچستان را برای مدیریت مهاجرین افغان در مرزهای کشورمان خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می توان با درک شرایط بحران، ظرفیت سازی در اردوگاههای اسکان، اهتمام در مباحث قرنطینه ای و مدیریت صحیح، از امنیت استان بطور جدی صیانت کرد.

قانونگرایی و رعایت امانتداری شعار امسال دولت در انتخابات مجلس است

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: بی طرفی، رعایت امانتداری و قانونگرایی شعار امسال دولت درانتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همه به آن توجه کنند.

وی گفت: انتخابات پیش رو باید بستری فراهم کند تا همه با بی طرفی، رعایت امانتداری و قانونگرایی اعتماد مردم را به صندوق های رای ارتقا دهند که این امر یکی از خواسته های مهم رهبر معظم انقلاب است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مسائل مهم در این راستا ایجاد ستادهای جذب سرمایه گذاران با نقش آفرینی نیروهای بومی و ترغیب این افراد به سرمایه گذاری در داخل استان است.

هاشمی در زمینه توسعه روابط خارجی نیز اظهار داشت: سیستان و بلوچستان می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود، به عنوان یک نماینده دولت جمهوری اسلامی، پایه گذار رابطه پایداربا کشورهای همسایه باشد که این امر با راه اندازی کمیسیون هایی در هر شهرستان متشکل از نخبگان و فرهیختگان و صاحبان سرمایه و اثر از سوی مسئولان محقق می شود.

کد خبر 2947720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha