۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

بزرگترین درس عاشورا آزادگی است

بزرگترین درس عاشورا آزادگی است

گرگان- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه بزرگترین درس عاشورا آزادگی است، گفت:رمز عاشورا در این است که باعث بقای دین اسلام شد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که عاشورا باعث شد تا دین از انحراف و تک روی برخی افراد و گروه ها نجات پیدا کند، افزود: عاشورا درس های زیادی برای ما دارد که دفاع از دین و قرآن، رعایت مسائل اخلاقی و تقدم شمردن نماز در همه حال از مهمترین این درس‌ها است.

وی با عنوان اینکه امام حسین(ع) با تمام وجود برای دفاع از دین برخواست، تصریح کرد: در کنار امام حسین (ع) پیام آوران عاشورا همچون حضرت زینب (س) و حضرت سجاد(ع) هم با تمام تلاش خود سعی کردند تا پیام عاشورا به درستی به مردم انتقال یابد و از هیچ کسی پنهان نماند.

حجت الاسلام ولی نژاد یکی از درس های مهم عاشورا را درس سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: دین داری و اخلاق، گذشت و دفاع از مظلوم و همچنین مبارزه با ظالمان از جمله درس های مهم عاشورا  هستند که عاشوراییان باید به آن پای بند باشند.

وی با اشاره به اینکه محرم دو چهره دارد، اضافه کرد: یک چهره محر نفرت است، نفرت از زشتی و پلیدی، نفرت از دشمن و زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین رفتارهای انسانی که افراد یزید در این واقعه آن ها را زیر پا گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: چهره زیبای عاشورا رفتارهای انسانی و دفاع از دین و قرآنی بود که امام حسین (ع) و افرادش برای آن شهید شدند.

وی گفت: عاشورا برخواسته از شعار و شعور است و باید تلاش کنیم تا هر دو آنها را حفظ کنیم.

کد خبر 2948813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha