۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان:

فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است

فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است

سنندج- مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار کردستانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است.

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه فردا آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح است، گفت: این تاریخ برای زائران تمدید نمی شود و بعد از اتمام این مهلت تعیین شده سایت مسدود می شود.

وی به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سماح اشاره و عنوان کرد:  گذرنامه، دو قطعه عکس زمینه روشن، مبلغ ۳۰ دلار برای گروه ۵ نفره و بالاتر و مبلغ ۴۰  دلار برای افراد انفرادی برای روادید و مبلغ ۱۰۰ هزار  ریال برای حق ثبت نام مورد نیاز است.

 وی عنوان کرد: در چند سال اخیر که شرایط ورود زائران به کربلا فراهم شده است در استان کردستان هم شاهد شرکت تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم های عاشورا و تاسوعا و همچنین اربعین هستیم.

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ نفر از استان عازم اربعین حسینی شدند، اعلام کرد:  امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از استان کردستان در این سایت ثبت نام کردند.

ناظمی جلال اظهارداشت: بیشتر زائران استان کردستان که امسال در سایت سماح ثبت نام کردند از شهرستان های قروه، بیجار و سریش آباد هستند.

 وی اضافه کرد: سایت استقبال از زائران اربعین حسینی از دو روز گذشته در ورودی شهرسنندج دایر و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: زائران استان های آذربایجان غربی و شرقی و به احتمال زیاد زنجان هم وارد سنندج شده ومورد استقبال مردم مومن و ولایت مدار این شهر قرار می گیرند و آنگاه عازم مرز مهران می شوند.

 مدیر کل حج و زیارت استان کردستان از زائران خواست قبل از سفر به توصیه ها و پیام های آموزشی توجیهی که از طریق رسانه ها اعلام می شود، نهایت توجه و دقت را داشته باشند.

ناظمی جلال اظهارداشت: علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی برای ثبت نام اولیه می توانند به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 2975318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha