۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۰۶

گزارش خبری مهر؛

ششمین مجلس مشورتی نخبگان غرب استان تهران برگزار شد

ششمین مجلس مشورتی نخبگان غرب استان تهران برگزار شد

شهریار - ششمین نشست مجلس مشورتی نخبگان غرب استان تهران با حضور جامعه علمی، دانشگاهی و فرهنگی و روسای دانشگاه های مستقر در این نواحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه در این نشست که در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، اظهار داشت: شهریار، ملارد و قدس در مجموع جز وسیع ترین و پرجمعیت ترین شهرستان های کشور به شمار می روندکه جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزارنفری و استعداد های ساکن درآن، یک ظرفیت و توانمندی بالقوه و ویژه ای محسوب می شود.

حسین گروسی افزود: تشکیل مجلس مشورتی نخبگان گام مثبت و سازنده ای بود که در مجلس هشتم شورای اسلامی تحت عنوان کارگروه های مشورتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی عنوان کرد: با ارائه پیشنهادات و نظریات کارشناسانه اعضای این مجلس مشورتی در قالب کارگروه های متعدد و متنوعی اعم از بهداشت و درمان، فرهنگیان و دانشگاهیان، صنعت و معدن، آب، کشاورزی و انرژی و...تاکنون به توفیقات برجسته ای نائل شده ایم.

 نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: نظریات نخبگان در پروژه های متعددی همچون آغاز به ساخت بیمارستان های این سه شهرستان، شهرک صنعتی سه هزار هکتاری شهریار، توسعه علمی و فرهنگی و...موثر بوده و کارآمدی ایده های طرح شده در منطقه مشهود و بارز است.

برخی ها جوانان را باور ندارند

گروسی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در ارتباط با عمده ترین خلأ و نارسایی موجود در حوزه مجلس مشورتی نخبگان اظهار داشت:آنچه که ضرورت تقویت آن احساس می شود، اعتماد به جوانان و نظریات آن ها است.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی افزود:برخی جوانان را باور ندارند در حالیکه در هشت سال جنگ تحمیلی، نقش ایده ها و نظریات جوانان ما در شکست شرق و غرب غیر قابل انکار است.

وی گفت:برخی تمایلی به استفاده از افکار نو و نظریات جوانان ندارند اما از نظر ما چنین طرز تلقی و تفکری صحیح نیست و با حمایت از جوانان می توان به پیروزی های هر چه بیشتری دست یافت.

 لزوم نزدیکی حوزه برنامه ریزی با عرصه های سیاسی و تصمیم سازی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار نیز در این نشست با اشاره به نقش موثر مشارکت نهادهای مردمی و غیر دولتی در حوزه مشاوره، ایده پردازی و نظریه پردازی برای دستگاه ها و نهادهای دولتی و اجرایی گفت:یکی از آسیب های جامعه ما، عدم نزدیکی حوزه برنامه ریزی با عرصه سیاسی است.

علی ذبیحی افزود: هرآنچه فاصله میان این دو افزایش یابد به همان میزان نیز از سرعت و شتاب توسعه، کاسته خواهد شد و در صورت نزدیکی هر چه بیشتر چنین مجموعه هایی به عرصه های تصمیم سازی، ضریب موفقیت نیز ارتقا خواهد یافت.

مجلس مشورتی نخبگان شهرستان های شهریار، ملارد و قدس با هدف استفاده صحیح از قابلیت ها و ظرفیت های انسانی شهرستان های شهریار، ملارد و قدس برای توسعه و پیشرفت هر چه مطلوب تر در ابعاد گوناگون و رفع موانع تولید و صنعت تشکیل شد و در حال حاضر در قالب ۱۷ کارگروه بصورت موسسه ای مردم نهاد فعالیت می کند.

کد خبر 2988092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha